در حال بارگذاری ...
از 15 مهرماه؛

نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه‌بان آغاز می‌شود

نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان به طور رسمی از فردا در مرند آغاز به کار خواهد کرد. مهدی صالحیار، کارگردان و مدرس تئاتر آذربایجان شرقی که سابقه حضور در ادوار مختلف جشنواره تئاتر فجر و جشنواره های بسیاری را در کارنامه دارد دبیر نخستین دوره از این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، به نقل از  روابط عمومی جشنواره، نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان، قرار است از صبح روز پنجشنبه و با حضور عوامل اجرایی در مقبره شهدا و ادای احترام به جایگاه شهدا رسما کلید بخورد. این جشنواره در همان روز و با برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی با موضوع کنشگری تئاتر عروسکی و تجربه خیال ورزی که توسط آزاده انصاری برگزار خواهد شد به کار خود در اولین روز پایان خواهد داد.
اجرای سه  نمایش خیابانی در بخش رقابتی و در محوطه مجتمع فرهنگی هنری مرند برنامه روز دوم این جشنواره است. «اوشخالار اویونی» به کارگردانی نقی یحیایی، «حق با کیه» به کارگردانی علیرضا وهابی و نمایش «حسنک» به کارگردانی علی پاشازاده نمایش هایی خواهند بود که در روز دوم جشنواره اجرا خواهند شد.
روز سوم اجراهای بخش رقابتی نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. «آذربایجان اویونلاری» با کارگردانی اکبر ذابح، «ناغیل» با کارگردانی فرشته مهرنژاد، «خزوک» با کارگردانی سما سیمرغی اجراهایی خواهند بود که در نوبت اول، میزبان مخاطبان مرندی خواهند بود. «سفر»، «کیسه زباله»، «ائو» و «روز رنگی آنیل» به ترتیب و به کارگردانی میر حمید رضایی، امیر مهروند، نسیم عموزاده و احد اجاق زاده آخرین اجراهای بخش رقابتی این جشنواره خواهند بود.
برخی اجراهای جنبی با موضوع کودکان نیز همزمان با برگزاری جشنواره  در مدارس مرند به روی صحنه خواهند رفت.
برگزاری سمینار تئاتر کودک، باغچه بان و مرند به دبیری دکتر اردشیر صالح پور و مراسم اختتامیه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی آخرین برنامه نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان خواهد بود.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران