در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت اختتامیه جشنواره چهاردهم رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پیامی را به چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی صادر کرد.

به گزارش آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره از ساعت 21:30 امشب در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

به همین مناسبت دکتر محمد محمدپور،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی پیامی را برای این جشنواره ارسال کرد.

در پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی آمده است:

"قربان اولوم جلالتیوه یا ابا الحسن

چوخ شائقم زیارتیوه یا ابا الحسن

 ارض طوس که به مدد وجود مقدس حضرت شمس الشموس، مفخر فلک است و زیارت این خاک شریف چون کیمیایی مس وجود زائرانش را مطلا می‌سازد، قبله‌گاه عاشقان و کانون الفت دوستداران آن حضرت گشته، بارگاهی که اینک شعاع مهر بیکران آن امام شریف النفس و خیرالنفوس و آفتاب مشرقی بی‌کسوف را به سمت شهر شیفتگان حضرتش - تبریز - تابانده و مشتاقان وصلش را چونان پروانه‌هایی شیفته و بی‌قرار به جنبش درآورده  تا هر کس به زبانی صفت فرّ و عظمتش را مترنم شود.

هفده سال است که خوان معارف الهی و مضامین آیینی و سیره‌ انسان‌ساز رضوی گسترده شده و هنرمندان و اندیشه‌ورزان بسیاری از خوان کرامت امام رئوف متنعم شده و عاشقان دل از دست داده‌ی سلطان سریر ارتضاء، ذوق و هنر ایرانی را در کنار عشق و دلدادگی به امامت و ولایت، بهانه تقرب و تمسک به آن امام شریف قرار داده‌‌اند و امروز قرعه‌ی این فال نیک به نام مردمان آذربایجان و تبریز افتاده تا میزبان هنرمندان هنر فاخر تئاتر و شرکت کنندگان در جشنواره ملی تئاتر رضوی باشند.

در میان هنرهای چندین‌گانه، تئاتر، هنری جامع و تاثیرگذار است و اهداف والایی را باز می‌نمایاند و حس زیبایی‌دوستی و اندیشه‌ورزی مخاطب را برمی‌انگیزد، این هنر فاخر در بطن و متن خود پیام‌هایی با محوریت ارزشی و انسانی و الهی را می‌پروراند.

با توجه به پتانسل غنی هنری در عرصه‌‌ی تئاتر استان، اجرای چهاردهمین دوره از جشنواره سراسری تئاتر رضوی به استان آذربایجان شرقی محول شده و گوهر تئاتر، در تبریز زرخیز به محک زده می شود.

امید آن دارم که حضور مشتاقانه هنرمندان  و تلاش خالصانه دست اندرکاران جشنواره، مورد قبول حق تعالی و سلطان سریر ارتضا قرار گیرد."

 محمد محمدپور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

گفتنی است چهارهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از 6 تا 9 مردادماه به میزبانی تبریز در حال برگزاری است که مراسم اختتامیه آن نیز از ساعت 21:30 امشب برگزار می شود.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران