به گزارش تئاتر شهر تبریز، مسعود پزشکیان با حضور در اجرای نمایش «زنی که تابستان گذشته رسید» در تئاتر شهر تبریز با تاکید بر نقش سازنده و تاثیرگذار هنرمندان در فرهنگسازی و جهت دهی به زندگی مردم بخصوص جوانان گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ باید آگاه باشند که نه تنها آثار و هنرشان بلکه زندگی شخصی ایشان نیز به عنوان الگویی برای جوانان و قشر عظیمی از جامعه مطرح است.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه وظیفه هنرمند این است که خستگی ناپذیری را در ذهن مردم و مخاطبان بیدار کند، تاکید کرد: اینکه روندی افسرده و دلمرده از جامعه و زندگی به جوانان و جامعه نشان دهیم در ذهن من نمی گنجد زیرا ناامیدی، تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل ناملایمات با ذهن من سازگار نیست.

وی افزود: باید جوانانی را تربیت کرده و ایده ای به مردم دهیم که در هیچ شرایط و سختیهایی تسلیم نشوند بمانند و با قدرت مبارزه کنند، باید یاد بگیریم حتی اگر هم قرار بر مردن است با عزت بمیریم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه نباید جامعه را افسرده و جوانان را سست عنصر نشان دهیم که کوتاه آمده و در مقابل مشکلات از میدان خارج می شوند، گفت: باید روندی مثبت و سازنده در پیش بگیریم و جنگندگی، ماندن و ایستادگی را در ذهن مخاطب خلق کنیم.

گفتنی است، نمایش «زنی که تابستان گذشته از راه رسید» اثر چیستا یثربی توسط گروه نمایش تربیت، به کارگردانی سعید ذوالفقاری از ۶ تا ۱۵ آبان ماه جاری در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.