در حال بارگذاری ...

تبریز از نبود سالن های مناسب تئاتر رنج می برد

پیشکسوت تئاتر کشور مشکلات سخت افزاری را اصلی ترین مشکل امروز تئاتر تبریز خواند و گفت: ساخت سالن های جدید تئاتر در این شهر باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، احمد پورعبدالله در گفتگو با واحد خبر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی گفت: باید تئاتر شهر و ارشاد در چنین جشنواره هایی، از تجربه های پیشکسوتان این عرصه استفاده کنند چرا که تاریخ نشان داده استفاده از تجربههای گذشته راه گشای مسائل و مشکلات خواهد بود
پورعبدالله ادامه داد: هنر نمایانگر یک جامعه است که می توان دردهای جامعه را در قالب هنر به مردم فهماند چرا که هنر و به خصوص تئاتر داری پتانسیل کافی برای حل کردن مشکلاتی است که به صورت عادی در جامعه رفع و رجوع نمی شود.
او تاکید کرد: تئاتر و هنر جزو تاثیرگذارترین و ملموس ترین راه های اطلاع رسانی به مخاطبین خود است.
پورعبدالله با اشاره به جایگاه تئاتر افزود: اساتیدی چون عزت انتضامی، کشاورز، نصریان که بهترینهای امروز و دیروز سینما بودند و هستند شروع کارشان با تئاتر بوده چرا که  تربیت شدههای تئاترها در آینده بهترین بازیگرها خواهند شد
پور عبدالله با اشاره به حضور جوانترها در این عرصه اظهار داشت: جوانترها باید برای پیشترفت خودشان از تجربه پیشکسوتان استفاده کنند چرا که اگر راه خودشان را درست انتخاب کنند میتوانند در آینده کاری خود به یکی از بهترین بازیگر های تئاتر و تلوزیون تبدیل شوند.
پورعبدالله ضمن تاکید بر اینکه باید با مطالعه و علم وارد تئاتر شد گفت: مشکل فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه تئاتر از آنجایی شروع میشود که برخی افراد بدون علم و بدون تحصیل وارد این حوزه می شوند.
وی در پایان برای برگزاری دورههای بعدی این جشنواره پیشنهاداتی ارائه داد: تئاتر نیاز دارد که دنبال نویسندگی خوب باشد تا اثر و سوژه هایی زنده خلق کند، ضمن اینکه نباید از حمایت مالی هنرمندان غافل باشیم.

پورعبدالله مشکلات سخت افزاری را اصلی ترین مشکل امروز تئاتر تبریز خواند و گفت: ساخت سالن های جدید تئاتر در این شهر باید در اولویت قرار بگیرد.




نظرات کاربران