در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی»:

جشنواره بیست و نهم کارشناسی و علمی برگزار شد

کارگردان نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با اجرای برنامه های مختلف کارشناسی شده نقد و بررسی، همکاری دانشگاه، حضور پیشکسوتان و چندین برنامه متنوع حاشیه ای بسیار علمی و آموزنده تر برگزار شد.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، سیروس مصطفی در گفتگو با خبرنگار واحد خبر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: معتقدم جشنواره بهانه ای برای تولید تئاتر و به روی صحنه بردن نمایش ها است.
وی افزود: در جشنواره استانی باید تلاش شود که اجراها از کیفیت لازم برخوردار باشند تا تماشاگران با رضایت از سالن خارج شوند چرا که ممکن است مخاطبان زمان تماشای آثار شاخصه های آن را با یکدیگر مقایسه کرده و ارزش گذاری کنند که این مسئله حاکی از اهمیت و کیفیت اجرا در جشنواره است.
کارگردان نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی با تاکید بر اینکه داوران حاضر در جشنواره قطعا جزو بهترین ها در عرصه هنرهای نمایشی و سینمایی کشور هستند، تصریح کرد: به شخصه تئاتر را برای امتیاز گرفتن از داوران حاضر کار نمی کنم چراکه مهم رضایت تماشگران اثر و مخاطبان اصلی است.
وی درخصوص بخش تجربه های نو جشنواره ابراز کرد: حرکت ارزشمندی که امسال شاهد آن هستیم اضافه شدن بخش تجربه های نو است چرا که معتقدم باید اجازه داد که افکار و ایده های جدید جوانان به عرصه تئاتر تزریق شود که این اتفاق قطعا موجب پویایی تئاتر تبریز خواهد شد.
سیروس مصطفی در تشریح مضمون نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی افزود: این نمایش مضمونی تاریخی دارد و لحظات آخر عمر سردار ملی، ستارخان، را که درحال اتفاق افتادن در پارک اتابک تهران است به تصویر می کشد و پایمردی ها و ایثار مردم تبریز مقابل استبداد در دوره مشروطه را روایت می کند.
وی در مورد نحوه برگزاری جشنواره اذعان کرد: جشنواره امسال از نظم بیشتری برخوردار است که تعریف جایگاه ویژه برای میهمانان و خبرنگاران از مهمترین شاخصه های این نظم است همچنین امسال بخش های مختلف جشنواره کارشناسی شده و تشکیل جلسات نقد با حضور استاد فتوحی به بار علمی این جلسات می افزاید.
این کارگردان تبریزی ادامه داد: در روند برگزاری جشنواره بیست و نهم ویژه برنامه های متنوعی تدوین شده است، از جمله دعوت و حضور پیشکسوتان این عرصه و همچنین تهیه و تدوین کتاب مخصوص جشنواره که حاوی مطالب سودمندی برای علاقمندان تئاتر استانی است، از جمله این برنامه ها بود.
مصطفی خاطرنشان کرد: مشارکت مستقیم مرکز علمی نبی اکرم (ص) وجهه ی علمی به جشنواره بخشیده است همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی توسط پانته آ بهرام و دکتر نادر برهانی مرند و برنامه های حاشیه ای متنوع تدارک دیده شده مانند مراسم غبارروبی از آرامگاه های قطعه هنرمندان در روند این جشنواره تدارک دیده شده است که البته درصورت هم افزایی تمام دوستان تئاتری روند اجرای برنامه ها شکل مطلوبتری خواهد داشت.




مطالب مرتبط

با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند
با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با حضور ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۶ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۳ اثر در بخش آئینی سنتی ۵ الی ۷ آبان‌ ماه به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران