در حال بارگذاری ...

حضور نمایش «حایات» در جشنواره «دوستلوق کورپوسو» جمهوری آذربایجان

گروه تئاتر اوینار با نمایش "حایات" در دومین فستیوال بین المللی درام و موسیقی "دوستلوق کورپوسو" جمهوری آذربایجان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، این جشنواره به همت  شهرداری شهر قوبا در دوسالن یاشیل تئاتر قوبا و تئاتر دولتی باکو اجرا گردید که در آن گروه هایی از کشورهای آذربایجان،  گرجستان، مولداوی، روسیه، اوکراین، صربستان و قزاقستان  در زمینه های موسیقی، نمایش سنتی و حرکات موزون حضور داشتند.

نمایش حایات به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در سال 93 و حضوریافته در جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران درهمان سال بود و با تکیه بر آیینهای آذربایجان، داستانی در مورد حمایت از یک کودک مبتلا به سرطان داشت.

بازیگران این نمایش عبارت بودند از: مجتبی اکبری اسبق، جواد حاتمی، رجب عابدی، حسین محمودی، محمدرضاپناهی، بهزاد محمدی، علی کنگری، سجاد محمدی، امیررضا سلطانی، محمد کهنسالی و ائلشن موساخانی.

در پایان این فستیوال غیررقابتی، لوح و تندیس جشنواره برای گروه های شرکت کننده ارائه شد.

این جشنواره دومین حضور بین المللی گروه تئاتر اوینار بوده که  سال گذشته این گروه نمایش سارای را در فستیوال بین المللی کرالای هندوستان شرکت داده بود.




مطالب مرتبط

شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است
شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است

شیرزاد عسگری نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ترسه یول»، تئاتر را تریبون تاثیرگذار فرهنگی دانست و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر تئاتر هم منبر است و تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

|

نظرات کاربران