در حال بارگذاری ...

نشست شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست ویژه ی شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با حضور مسئولان فرهنگی و اساتید، فعالان و صاحبنظران هنرهای نمایشی در تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، در این نشست محورهای پیشنهادی برای جشنواره بیشت و نهم مطرح و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی این رویداد فرهنگی و هنری بررسی شد.

بابک نهرین، رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه تلاش شد جشنواره بیشت و هشتم به نحو احسن برگزار شود ولی با کاستی هایی همراه بود گفت: امسال با تشکیل شورای سیاستگذاری قصد داریم از تمام ظرفیت دستگاه های فرهنگی و نیز اساتید، صاحبنظران و فعالان هنرهای نمایشی بهره مند شویم.

وی با ارائه گزارش مختصر از جشنواره سال گذشته اظهار یادآور شد: برگزاری برنامه های جنبی، ورکشاپ، مسابقه عکاسی، نمایشگاه پوسترهای 100 ساله تئاتر تبریز  از جمله عناوینی بود که در جشنواره تئاتر استانی گنجانده شد.

بابک نهرین در ادامه، به کیفی تر شدن برنامه های جنبی در جشنواره بیست و نهم اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری تئاترهای خیابانی با محوریت آئین های سنتی، اجرای شهرستانی، انتشار بولتن از جمله محورهای مورد نظر است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره تئاتر، کشاندن هنرهای نمایشی به بطن جامعه است گفت: پیشنهاد ما این است که برخی آثار متناسب با فضای عمومی، در فضاهای باز شهری و پارک های محلی به اجرا درآیند.

به گفته وی، ادبیات و فرهنگ سنتی، معضلات اجتماعی و ... از جمله موضوعات مورد نظر در نمایش های خیابانی مذکور خواهد بود.

بابک نهرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال عمومی از حضور آثار نمایشی شاخص از تهران در جشنواره ی سال گذشته اعلام کرد که امسال نیز دو اثر شاخص از هنرمندان تهران در جشنواره حضور می یابند.

وی همچنین پیشنهاد کرد برخی از نمایش های جشنواره در شهرستانهای آذربایجان شرقی به اجرا درآید تا این اقصی نقاط استان نیز در این رویداد فرهنگی و هنری سهیم باشند.

به گفته بابک نهرین، در جشنواره امسال قرار است علاوه بر حضور سه داور صاحب نظر، تعداد 15 داور از تماشاگران حرفه ای تئاتر نیز انتخاب و جایزه ی ویژه ی تماشاگران نیز برای نمایش های به اجرا درآمده اختصاص یابد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی یکی دیگر از برنامه های ویژه جشنواره بیست و نهم را میدان دادن به تئاتر اولی ها دانست و گفت: همانگونه که در جشنواره فجر نیز هدف گذاری می شود، این بخش با هدف میدان دادن به هنرمندان و نیز کشف استعدادهای جدید پیش بینی خواهد شد.

مهندس کریم قدرتی، معاون اداری مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز در این نشست، ضمن اشاره به ارتقای روزافزون جایگاه تئاتر در آذربایجان شرقی گفت: هنرهای نمایشی می توانند در خصوص ارتقای فرهنگ عمومی به ویژه آموزش شهروندی نقش انکارناپذیری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امکانات سخت افزاری شهرداری کلانشهر تبریز همواره در اختیار هنرمندان بوده است گفت: گرچه سال گذشته با مشکلات اعتباری بسیاری مواجه بودیم اما با نگاه ویژه مجموعه ی شهرداری کلانشهر تبریز، هیچکدام از برنامه های فرهنگی با رکود مواجه نشد.

قدرتی تصریح کرد: اگر به معضلات اجتماعی به زبان هنر پرداخت شود تاثیر بسزایی در بین افکار عمومی خواهد داشت.

وی در پایان اعلام کرد که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در حد توان در جشنواره بیست ونهم مساعدت و مشارکت خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه صاحب نظران و فعالان هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های اعلام شده برای جشنواره بیست و نهم پرداختند.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران