در حال بارگذاری ...

رونمایی از پوستر نمایش «تلقین» در تئاتر شهر تبریز

پوستر نمایش "تلقین" طی مراسمی ویژه در سالن مرحوم قبه زرین تئاتر شهر تبریز رونمایی شد.

به گزارش تئاتر شهر تبریز، این پوستر اثر جلال پیرمرزآبادی، گرافیست بنام تبریزی بوده که با الهام از سبک تئاتر لهستان به صورت دستی طراحی شده است.

استاد مهدی لزیری، یکی از پیشکسوتان تئاتر تبریز در آئین رونمایی از پوستر نمایش تلقین با انتقاد از عدم توجه به توسعه ی زیرساخت های هنرهای نمایشی در تبریز گفت: در دوران اصلاحات حدود 25 سالن نمایشی در تبریز احداث شده بود این درحالی است که امروزه برخی از این اماکن به فروشگاه تبدیل شده است!

وی تاکید کرد: ایجاد تحولات ساختاری در کلانشهر تبریز تنها در سایه ی "هنرمندان مدیر" یا "مدیران هنرمند" محقق خواهد شد.

محمد رضا میلانی، رئیس دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز نیز در این مراسم با اشاره به همسایگی آذربایجان شرقی با کشورهای مختلف گفت: موقعیت جغرافیایی این منطقه همانند تیغ دولبه ای است که هم می تواند از دیگران تاثیرپذیرد هم اینکه به کشورهای دیگر تاثیر گذارد.

وی اظهار داشت: تاثیرگذاری آذربایجان و تبریز به کشورهای دیگر تنها در سایه ی توجه به فرهنگ و هنر میسر بوده و در غیراینصورت مجبور به پذیرش تاثیرات فرهنگی دیگران خواهیم بود.

میلانی با بیان اینکه نمی توان در بهبوهه ی تهاجم فرهنگی فقط سنگر گرفت و به دفاع صرف بسنده کرد تاکید کرد: خروج از حالت انفعال و پاسخ مناسب به این تهاجم فقط با آثار هنری میسر خواهد بود.

گفتنی است، نمایش تلقین کاری از گروه تئاتر "شکست" به کارگردانی رشاد معینی هنرمند جوان تبریزی است که از 25 فروردین تا هشتم اردیبشهت ماه 96 در مجموعه ی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت.

محمد مدح ور و رشاد معینی به طور مشترک نمایشنامه ی "تلقین" را نوشته و میرسعید مولویان نیز علاوه بر بازیگری بعنوان دراماتورژ، گروه کارگردانی را همراهی کرده است.

علاوه بر نفرات یاد شده، محدثه حیرت، سهند ملیحی، بهزاد قادری، بابک خانپور و حامد رسولی در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 




نظرات کاربران