در حال بارگذاری ...

موفقیت نمایش «سارا» در جشنواره تئاتر خیابانی کرالای هند

نمایش«سارا» نوشته و کارگردانی مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی در نهمین فستیوال بین المللی تئاتر کرالا- هندوستان به‌عنوان اثر منتخب کارشناسان، تقدیر شد.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی،  نهمین فستیوال بین المللی تئاتر کرالای هندوستان از 24 الی 29 فوریه 2017 با حضور آثاری از کشورهای هندوستان، اسپانیا، اسرائیل، فرانسه، صربستان، شیلی، ویتنام و گروه تئاتر اوینار از ایران برگزار شد.

کارگردان نمایش سارا با بیان اینکه حضور در فستیوال تئاتر خیابانی هندوستان تجربه های جدیدی برای وی به همراه داشته است افزود: شیوه اجرایی جشنواره و روند اجرایی فراخوان و انتخاب آثار و اجرای تئاتر در قالب برنامه ریزی دبیرخانه، شباهت های بسیاری با جشنواره های بین المللی و سراسری داخل ایران دارد.

مهدی صالحیار ادامه داد: مکان برگزاری جشنواره شامل یک ساختمان با نام آکادمی بود که به یک حیاط منتهی میشد و در قسمت دیکر حیاط ساختمان بلک باکس قرار داشت.

وی اظهار داشت: آکادمی توانسته بود با استفاده بهینه از مکانهای باز و خالی خود، پنج سالن اجرای نمایش  را تامین کند و با ارائه سیستم نور حرفه ای و سیستم صوتی سیار، با توجه به بالا بودن دمای هوا، تمامی اجراهای جشنواره را ساپورت کند.

صالحیار با اشاره به اینکه ساعت اجراها از صبح شروع شده و تا آخرشب ادامه داشت تصریح کرد: مخاطبان تئاتر با رعایت صف و تهیه بلیط در اجراها حضور یافته و حتی برای اجراهای خیابانی هدایت می شدند که این باعث می شد هیچ کدام از اجراها از لحاظ استقبال و حضور مخاطب با مشکل مواجه نباشند.

این کارگردان انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جشنواره ای که منحصر به یک فضای کلی بنام آکادمی و حیاطش بود، با تنوع آثار نیز مواجه بودیم افزود: آثار عروسکی و مدرن نیز در بین آثار صحنه ای و کلاسیک و خیابانی به چشم می خوردند و جلسات نقد و بررسی آثار بهمراه خبرنگاران رسمی و خبرگزاری روزنامه های محلی و سراسری برگزرا می شد و بلافاصله انعکاسات رسانه ای صورت می پذیرفت.

به گفته وی، نظم بالای هیئت اجرایی جشنواره و عدم بروز مشکلات فنی و اجرایی در طول جشنواره و استقابل بسیار زیاد مردم از تمامی اجراها، از بستر خوب و فراهم  فرهنگی در این جشنواره و شهر کرالا خبر می داد.

وی با اشاره به غافلگیری گروه تئاتر سارا در این فستیوال گفت: در پایان اجرای نمایش، طی برنامه ویژه ای از همه بازیگران گروه خواسته شد تا روی صحنه آمده و کارشناسان به عنوان یکی از آثار منتخب، مدال های ویژه ی فستیوال را برای تک تک اعضای گروه اهدا کردند که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

نمایش سارا پیش از این با نام "دختری بر آب خروشان" در جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران 94 و جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان 94 و جشنواره بین المللی تئاتر اقوام کرمانشاه 95 حضور یافته و حائز رتبه کارگردانی  و کار برتر بوده است.




نظرات کاربران