در حال بارگذاری ...
شیرین بینا:

توسعه تئاتر می تواند خلاءهای فرهنگی را جبران کند

شیرین بینا گفت: توسعه‌ی تئاتر می تواند به عنوان یکی از راهکارهای پر کردن خلاءهای فرهنگی در کشور به شمار آید.

به گزارش تئاتر تبریز، شیرین بینا که برای ایفای نقش در نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ" در تبریز حضور یافته است در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی گفت: اگر بخواهیم فرهنگسازی کنیم و فرهنگ این کشور را در دیگر مناطق اشاعه دهیم بهترین کار توسعه‌ی تئاتر در اقصی نقاط کشور است.

به گفته او، با اشاعه‌ی رشته هایی مانند شعر و ادبیات و تئاتر و موسیقی و نقاشی و خط و ... است که فرهنگ این سرزمین زنده خواهد ماند.

شیرین بینا بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایت‌های مختلف از رشته‌های هنری باعث می‌شود جوانان ما به فرهنگ و هنر کشور خویش جذب شده و چه بسا کاهش آسیب های اجتماعی را هم در پی داشته باشد.

او ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر در کشور افزود: اگر به مردم بها دهیم، با گرایش به هنرهایی چون موسیقی و ادبیات فکرشان باز می شود و به آفرینش هنری می پردازند.

این هنرمند مطرح تئاتر کشور با تاکید بر اینکه عرصه هنر و تئاتر نیازمند حمایت است یادآور شد: در چند سال اخیر حمایتهایی ضورت گرفته که با استقبال مردم و اهالی هنر مواجه شده که نتیجه ی آن، پر شدن سالن های تئاتر و موسیقی و ... است.

شیرین بینا با اظهار اینکه شرایط حاضر امیدوار کننده‌است گفت: حضور ما در تبریز نشانه خوبی است که کارهای خوب از تهران و دیگر شهرها بیاید و هنرمندان تبادل افکار داشته باشند.

او در خصوص تئاتر تبریز گفت: به طور خاص تئاتری از تبریز ندیدم، ولی در تلویزیون برخی تله تئاترها و نمایشهایی می بینم که با درونمایه طنز مخاطب خود را دارند.

بینا با اشاره به اجرای جشنواره های فجر استانی در اقصی نقاط کشور گفت: پیش از این نیز با برگزاری جشنواره فجر بین المللی همواره منتخبی از بهترین آثار شهرستانها در تهران کنار هم گرد آمده و مورد استقبال قرار گرفته بودند اما برگزاری جشنواره فجر استانی می تواند بیش از پیش عامل ارتقای کیفی تئاترهای شهرستانی باشد.

او در خصوص تبریز و آذربایجان نیز اظهار داشت: بدلیل شغل پدرم، در دوران کودکی تا 9 سالگی در تبریز، سراب و اهر زندگی کرده ام ضمن اینکه مادرم اهل مرند بود و همه فامیلهای مادری ام در تبریز و مرند ساکن هستند و من مرتب به این منطقه سفر دارم.

گفتنی است گلاب آدینه، مونا فرجاد و شیرین بینا همراه دیگر همکاران خود با اجرای نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی - تبریز حضور یافته و اجرای آنها با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شد.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت
پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت

تمنا (زهرا) یوسفی، هنرمند جوان تئاتر اهل ملکان پس از تحمل یک دوره بیماری 2 آبان ماه 1402 درگذشت، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی پیام تسلیتی را در این خصوص منتشر کرد.

|

نظرات کاربران