در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ارتقای جایگاه تئاتر شهر تبریز ارزشمند است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از توجه ویژه برای توسعه و ارتقای زیرساخت های فرهنگ و هنر در استان خبر داد.

به گزارش تئاتر تبریز، دکتر محمد محمدپور، در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: خوشحالیم که به بهانه تئاتر فجر در خدمت هنرمندان و فرهیختگان کشور هستیم و امیدواریم این اتفاق خوب مایه خیر و برکت برای استان باشد.

وی ضمن تقدیر از همدلی و همکاری عموم هنرمندان خلاق، پرتلاش کشور و مردم فرهنگ دوست استان گفت: مدیریت خانه تئاتر در آماده سازی این مجموعه، اداره کل فرهنگ و ارشاد را همراهی کرد لذا آرزو می کنیم خداوند به این عزیزان سلامتی و زندگی سربلند اعطا کند تا در تئاتر این شهر مثمر ثمر باشند.

محمدپور با بیان اینکه ارتقای جایگاه تئاتر شهر تبریز ارزشمند است تصریح کرد: این جشنواره نشان داده که در استان ما ظرفیت‌هایی بالقوه وجود داد و قدمهای بالفعل خوبی برداشت شده تا به نقطه مطلوب برسیم، استان ما می تواند در سطح کشور و بین المللی مسئولیت پذیر بوده و نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه با شرایط ایده آل و شایسته تبریز فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی و شهرستانها ما در عرصه تئاتر بخوبی وارد شده و نشان داده اند که می توانند نقش خوبی داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه گروههایی مختلف هنری این استان شخصیت‌هایی مطرح به دنیا معرفی کرده اند، افزود:  بر اساس پیشنه پرافتخار و ظرفیتهای بالای هنرمندان استان، ما نیز تصمیم داریم در تمام عرصه‌ های هنری قدمهای بلند برداریم و فرهنگ و هنر را سطح کشور و دنیا مطرح کنیم.

محمد محمدپور خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم زیرساختهای تولید آثار فاخر هنری را در استان ایجاد کنیم تا تمامی شاخه های هنری بتوانند پله های ترقی را طی کنند و این اتفاق تنها با تلاش، همدلی و حمایت پیشکسوتان، تحصیل کرده‌گان و هنرمندان توانمند این بخش محقق خواهد شد که با هم افزایی تمام بخشها بتوانیم قدمهایم موثر بداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: تلاش می کنیم تئاتر شهر تبریز را که در میدان فهمیده در حال احداث است تا دو یا سه سال آینده تکمیل کرده و در اختیار هنرمندان و علاقمندان تئاتر قرار دهیم، در شهرستانها پلاتوهایی برای تمرین تئاتر ایجاد کنیم تا بتوان برخی از مشکلات این عرصه را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه تکرار گذشته و تقلید از دیگران نمی تواند ما را حرکت داده و به رشد فکری، پیشرفت علمی و تعالی هنری کمک کند، افزود: باید دست به دست هم داده اجازه ندهیم تئاتر سبک و آثار بی مغز به صحنه برود، همدیگر را حمایت و هدایت کنیم تا به زودی شاهد درخشش این صحنه های همچون گذشته پرافتخار اساتید این عرصه باشیم.

محمد محمدپور، هنرمندان را سرمایه های استان و کشور خواند و تاکید کرد: تلاش می کنیم برای حمایت و حفظ این سرمایه های معنوی و علمی و فرهنگی خویش تئاتر این شهر را به صورت شایسته و بایسته معرفی و مرحله تکامل را هرچه سریعتر به پیش ببریم.

وی گفت: اگر قصد داریم به گذشته درخسان خویش رسیده و میراث دار خوبی برای پیشکسوتان باشیم باید عرصه تئاتر با عرصه پژوهش هم راستا بوده و کارهایی باری به هر جهت اجرا نشود.

محمدپور با تاکید بر اینکه تئاتر باید در عرصه فرهنگی تحول ایجاد کند، اضافه کرد: امروز به شدت نیازمند تحول و نگاه تخصصی در عرصه تئاتر و فرهنگ و هنر هستیم، افق حرکت متناسب با آمال و آرزوهای ما نیست، باید خوب بسنجیم که هر قدم از این رویداد تا رویداد بعدی چقدر تعالی و پیشرفت ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هر نوع غفلتی از این وظیفه و مسئولیت می تواند آثار نامناسبی برجا گذارد، اذعان داشت: امیدواریم این رویداد مورد استقبال و همراهی مردم هنردوست و هنرپرور استان قرار گرفته و زمینه را برای توسعه تئاتر منطقه توسعه دهد.

 

 

 




نظرات کاربران