در حال بارگذاری ...
ساعی مطرح کرد:

آذربایجان پیشگام فرهنگ و هنر ایران است

نماینده تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان پیشگام فرهنگ و هنر ایران است گفت: ضروری است ضمن تقدیر از تلاشهای بی دریغ و عاشقانه هنرمندان استان، خسته نباشیدی به هنرمندان تئاتر بگوئیم که همواره در مقاطع سخت و با وجود مشکلات پیاپی عرصه را خالی نکرده و صحنه های تئاتر را پرشور و رونق حفظ کرده اند.

به گزارش تئاتر تبریز، زهرا ساعی در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی در تبریز تصریح کرد: دهه فجر فرصتی مغتنم است که هنرمندان حوزه های مختلف بتوانند آثار و تلاشهای خود را در عرصه های تئاتر، موسیقی و فیلم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تبریز در حوزه های فرهنگی پیشقدم و پیشگام بوده و رتبه‌ های ارزشمندی کسب کرده است، همواره نام آذربایجان با هنر و فرهنگ عجین بوده و این افتخار بزرگ را مدیون تلاشهای هنرمندان و فرهیختگان این مرز و بوم هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مجلس این دوره با حضور افکاری روشن و نمایندگانی جوان تر رویکرد مناسب و مساعدی به هنر دارد، تلاش می کنیم مشکلات عرصه هنر را تعدیل کنیم و فرضتهای خوبی برای فعالیت هنرمندان در عرصه های مختلف هنری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در مجلس بین نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی و کمیسیون فرهنگی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، گفت: وجود نسل جوان در مجلس باعث شده به مسائلی که سالها قبل پرداخت نمی شد گرایشهایی ایجاد شود، اعضای کمیسیون فرهنگی نیز رویکرد مثبتی به توسعه فضای فرهنگی و فعالیتهای هنری دارند.

زهرا ساعی خاطرنشان کرد: در بخش هفدهم برنامه ششم توسعه به بخش هنر پرداخت ویژه ای شده و تلاش می شود در کاهش مشکلات و ایجاد فضای آرام و امن فهالیتهای هنری قدمهایی برداشه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در برنامه سال 96 به هنر بومی و اصیل همه مناطق کشور پرداخت می شود، گفت: برای احیا هنر و فرهنگ اصیل و ماندگار آذربایجان و سنتهای ارزشمند مردم در جای جای این منطقه تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: در کمیسیون اجتماعی نیز مسایل رفاهی و بخصوص بیمه هنرمندان پیگیری می شود و  امیدواریم بتوانیم در سطح مطلوب رضایتمندی هنرمندان را جلب کنیم.

وی در پایان سخنان خود از زحمات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و نیز بابک نهرین، هنرمند بنام کشور در مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی استان در برگزاری باشکوه جشنواره تئاتر فجر استانی تقدیر کرد و افزود: به طور حتم در سایه ی همکاری و همدلی بین این عزیزان، امروز شاهد رونق هنر تئاتر در تبریز هستیم.

عکس: فرناز مطلوبی




نظرات کاربران