در حال بارگذاری ...
در دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی

هفت گروه نمایشی به آذربایجان شرقی می‌رود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در تبریز خبر داد و گفت: ۷ گروه نمایشی از استان های کشور و جمهوری آذربایجان در این جشنواره شرکت دارند.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، بابک نهرین با بیان اینکه این جشنواره از 24 تا 28 دی در تبریز برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره 3 گروه نمایشی از تهران، 2 گروه از زنجان و آمل، 1 گروه از جمهوری آذربایجان و 1 گروه از تبریز به اجرای تئاتر می پردازند.

او افزود: آیین افتتاح این جشنواره روز جمعه ساعت 18 در تالار تربیت مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و نمایش «آنایوردوم آذربایجان» ساعت19.30 روی صحنه می‌رود.

دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» روز شنبه ساعت 19.30 در همین تالار، نمایش های «هدیه مرموز»، «روی زمین»و «طلاق پر دردسرار و آرواد» روز یکشنبه به ترتیب در تالار تربیت، پلاتو استاد صادقی و تالار استاد صیامی اجرا می‌شود.

نهرین ادامه داد: روز دوشنبه نیز نمایش های «کچل اوغلان»، «تمام من همه عدو» و «طلاق پر دردسر» به ترتیب در همان سالن ها اجرا می‌شود و آیین اختتامیه نیز روز سه شنبه در تالار تربیت برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در این جشنواره 3 نمایش به زبان ترکی اجرا می شود، گفت: حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر کشور از جمله گلاب آدینه و منا فرجام به عنوان بازیگر از ویژگی‌های این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی گفت: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس با شرکت 15 عکاس و حدود 60 عکس و پوستر 100 سال اخیر تئاتر تبریز در قالب 30 اثر تهیه شده از سازمان اسناد ملی به نمایش گذاشته می شود.

نهرین، با بیان اینکه در آیین اختتامیه این جشنواره از یک پیشکسوت تئاتر تبریز تجلیل خواهد شد، افزود: اهدای جوایز به برگزیدگان نمایشگاه و مسابقه عکاسی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

او با قدردانی از همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری تبریز یادآوری کرد: جشنواره تئاتر فجر استانی علاوه بر آذربایجان شرقی در 6 مرکز استان نیز با شرکت گروه های نمایشی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران