در حال بارگذاری ...
صادق نجفی:

شهرداری تبریز زیرساخت های فرهنگ و هنر ایجاد می‌کند

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به کمبود زیرساخت های عرصه ی فرهنگ و هنر در این شهر گفت: مجموعه‌ی شورای شهر و شهرداری در راستای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر، برای ایجاد و توسعه ی امکانات و زیرساخت های لازم تلاش می کند.

به گزارش تئاتر تبریزشه، صادق نجفی در آئین افتتاح نمایش "آنا یوردوم آذربایجان" گفت: تبریز از دیرباز مهد فرهنگ و هنر در ایران بوده و ضعف زیرساخت های این عرصه در شان گذشته ی درخشان آن نیست.
وی تصریح کرد: به طور حتم ارتقای بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و هنری در سایه ی ایجاد زیرساخت های مناسب مانند سالن های استاندارد، گالری و مجموعه های متناسب محقق می شود.
نجفی با اشاره به اقدامت مختلف شهرداری برای جبران بخشی از کاستی های این حوزه تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح مرکز همایش های بین المللی تبریز تا پایان امسال، گام بزرگی برای اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری برداشته شود.
شهردار تبریز یادآور شد: در این مرکز سالن های مختلف 1500 نفری، 500 نفری و سالن هایی با گنجایش های مختلف برای برنامه های مختلف مانند تئاتر و کنسرت و همایش های مختلف طراحی شده است.
وی همچنین گفت:  علاوه بر مرکز همایش‌های بین‌المللی، پروژه هایی مانند مجموعه فرهنگی مقبرة‌الشعرا و همراهی با حوزه هنری استان در ساخت پردیس سینمایی قدس نیاز سخت‌افزاری هنرمندان تبریز را رفع خواهدکرد.
شهردار تبریز با تاکید بر پیشینه فاخر هنر نمایش در تبریز این هنر را ظرفیتی ارزشمند برای بهره‌مندی در حوزه گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد گروه‌های هنری نمایشی تبریز با در نظر گرفتن هویت تاریخی تبریز برای استقبال از تبریز 2018 آماده شوند.
گفتنی است در این مراسم، زنگ افتتاح نمایش "آنایوردوم آذربایجان" توسط شهردار تبریز نواخته شد.
"آنایوردم آذربایجان" عنوان نمایشی است که با کارگردانی یعقوب صدیق جمالی و با محوریت آیین های بومی و محلی این خطه از روز گذشته در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفته است.
متن این نمایش با زحمات محمد رمضانی، نویسنده تبریزی و بر اساس منظومه «حیدربابایه سلام» استاد شهریار به زبان ترکی آذربایجانی تنظیم شده و هدف از آن نمایش بخشی از فولکلور و سنت های اصیل فراموش شده ی آذربایجان است.
در نمایش یاد شده ۶۰ نفر همکاری دارند که ۳۶ نفر آنان را بازیگران روی صحنه تشکیل می‌دهند.
 نمایش «آنا یوردوم آذربایجان» هر روز  ساعت 19 در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز به صحنه می‌رود.




نظرات کاربران