در حال بارگذاری ...
در حاشیه ی همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استانها؛

ویژه نامه ی یک قرن تاریخ تئاتر تبریز منتشر شد

به همت انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، ویژه نامه ی یک قرن تاریخ تئاتر تبریز منتشر شد.

به گزارش تئاتر تبریز، این ویژه نامه با عنوان "در صحنه" به مناسبت در پیش بودن جشنواره بین المللی تئاتر فجر و نیز عرضه در حاشیه ی همایش آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استانها در تهران منتشر شد.

در این ویژه نامه، ضمن مروری گذرا بر یک قرن تاریح هنرهای نمایشی در تبریز، به یادآوری بزرگان و پیشکسوتان تئاتر تبریز پرداخته شده و همچنین تصاویری از سالن های معروف تئاتر تبریز در ایام قدیم، اجراهای مختلف در گذر تاریخ، پوسترهای 100 سال اخیر نمایش های اجرا شده در تبریز را در خود جای داده است.

تبریز، شناسنامه تئاتر ایران، پنجاه سال از تئاتر تبریز، پوسترهای نمایش های قدیمی، نمایش های قدیمی از دریچه ی دوربین، بریده جراید، تاریخ مصور تئاتر تبریز و یادداشت های اهالی تئاتر بخش های مختلف این ویژه نامه را تشکیل داده است.

ویژه نامه "در صحنه" با 100 صفحه به مدیر مسئولی بابک نهرین، سردبیری سیروس مصطفی و با همکاری مهرداد خوشکار مقدم تهیه و تدوین شده است.

"درصحنه" با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و نیز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در 1000 نسخه منتشر شده است تا در بین علاقمندان فرهنگ و هنر توزیع شود.

گفتنی است این ویژه نامه در حاشیه ی در همایش آثار منتخب جشنواره های تئاتر استانهای کشور که طی روزهای 13 تا 24 آذرماه در تهران برگزار می شود عرضه شده و با استقبال علاقمندان به هنرهای نمایشی مواجه شده است.

در راستای تهیه ی این ویژه نامه، تیزر 3.5 دقیقه ای با عنوان "تبریز، شناسنامه ی تئاتر ایران" نیز به همت انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی تولید شد

که در آن، ضمن اشاره ای گذرا به تاریخچه ی یک قرن تاریخ تئاتر تبریز، قدیمی ترین فیلم موجود از اجرای نمایش در این شهر به همراه تصاویری از تئاترهای گذشته و پیشکسوتان این عرصه گنجانده شده است.

کارگردانی تیزر "تبریز، شناسنامه ی تئاتر ایران" را رسول ایرانزاد بر عهده داشته و با تدوین امیر اطمینان، نویسندگی مهرداد خوشکار مقدم و گویندگی مهدی سمساری تولید و منتشر شده است.

این نماهنگ نیز در حاشیه ی همایش آثار منتخب جشنواره های تئاتر استانهای کشور در غرفه ی اخصاص یافته برای آذربایجان شرقی در تهران به نمایش درآمد.

 




نظرات کاربران