در حال بارگذاری ...

صدور پروانه فعالیت برای پانزده گروه نمایشی آذربایجان شرقی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پانزده گروه نمایشی در این استان ثبت و پروانه فعالیت دریافت کردند.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی محرمی روز سه شنبه اظهار کرد: از میان گروه های نمایشی فعال در استان، پنج گروه نمایشی از تبریز، سه گروه نمایشی از اهر، دو گروه نمایشی از عجبشیر و از شهرستان های میانه، مرند، مراغه، ملکان و بناب هر کدام یک گروه موفق به کسب پروانه فعالیت شده اند.

وی افزود: از میان گروه های یاد شده دو گروه نمایش دارای درجه (الف)، پنج گروه دارای درجه (ب) و هشت گروه دارای درجه (ج) هستند.
محرمی گفت: گروه (الف) دارای 9 نفر هسته مرکزی و حداقل 30 نفر عضو پیوسته می باشد.
وی افزود: همچنین گروه درجه (ب) متشکل از هفت نفر هسته مرکزی و حداقل 20عضو پیوسته و گروه درجه (ج) متشکل از پنج نفر هسته مرکزی و حداقل 10 عضو پیوسته می باشد.
معاون هنری این ادارهی کل، در ادامه با اشاره به انتخابات انجمن نمایش استان براساس آئین نامه جدید تاسیس شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی ایران در تبریز گفت: هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان توسط مجمع عمومی که متشکل از هسته مرکزی گروه های نمایشی پروانه دار خواهد بود، انتخاب خواهد شد و در ضمن نامزدهای انتخابات انجمن نیز باید عضو هسته مرکزی گروه های نمایش دارای پروانه باشند.
وی گفت: انتخابات انجمن نمایش استان نهم اردیبهشت ماه جاری ساعت 16 در تئاتر شهر تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای نامزدها در این انتخابات می توانند تا دوم اردیبهشت ماه اعلام آمادگی کنند. 




نظرات کاربران