در حال بارگذاری ...
...

پس از حضور در جشنواره کینشاما روسیه

گروه تئاتر اوینار جایزه ویژه هویت ملی در تئاتر مدرن را دریافت کرد

ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر آستروفسکی کینشاما روسیه جایزه ویژه هویت ملی در تئاتر مدرن را به نمایش  Together به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از ایران اهدا کرد.

به گزارش ایران تئاتر، گروه تئاتر اوینار، با نمایش  Together در ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر آستروفسکی کینشاما روسیه حضور پیدا کرده و جایزه ویژه هویت ملی در تئاتر مدرن را از آن خود کرد.

Together عنوان نمایشی است که به جنگ خیر و شر و غلبه نور بر تاریکی است و پیام آور  صلح و دوستی برای ملتهاست، با زبان دو هنرمند روایت می شود که دنبال جایی برای زندگی هستند.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار و با بازی مهدی خالقی، سما سیمرغی، کوشا صیادی و رضا غفاری می باشد و بصورت بی کلام و متکی بر بازی بدن و جلوه های بصری و نوری است.

الکساندر آستروفسکی، پدر تئاتر مدرن روسیه شناخته می شود که غالب بر ٥٠ نمایشنامه نگارش کرده و در شهرهای مختلف جهان به اجرا رفته اند. این فستیوال باهدف بزرگداشت این هنرمند، با حضور چندین کشور جهان، در شهر کینشاما روسیه برگزار می شود و گروه تئاتر اوینار در تاریخ ٢٢ آگوست ٢٠٢٤ مصادف با اول شهریورماه ١٤٠٣ ساعت ١٧ به وقت محلی، در سالن کوچک کمپانی آستروفسکی این شهر به روی صحنه رفت.

هیئت ژوری این جشنواره، جایزه ویژه هویت ملی در تئاتر مدرن را از بین شانزده گروه از کشورهای روسیه، بلاروس، فرانسه، قزاقستان، قرقیزستان، به نمایش  Together از ایران اهدا کرد.

این دهمین حضور گروه تئاتر اوینار در فستیوال‌های خارج کشور در  شش سال گذشته است.