در حال بارگذاری ...
به کارگردانی فاطمه بارانی

نمایش «سوءتفاهم» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «سوءتفاهم» روایت چند بیگانه، اقتباسی آزاد از نمایشنامه آلبر کامو به نویسندگی و دراماتورژی هادی خان‌محمدی و کارگردانی فاطمه بارانی کاری از گروه نمایش هرمان در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، نمایش «سوءتفاهم»، روایت چند بیگانه، اقتباسی آزاد از نمایشنامه آلبر کامو به نویسندگی و دراماتورژی هادی خان‌محمدی و کارگردانی فاطمه بارانی از ۲۵ خرداد الی ۱۶ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در سالن استاد قبه‌زرین مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) روی صحنه رفت.
این نمایش روایتی تراژیک است که از یک سوءتفاهم ناشی می‌شود. اما فراتر از رگه‌های پوچی که در تمامی آثار کامو بر روی شخصیت‌ها سایه می‌اندازد و نیز در کنار بار تراژیک نمایشنامه، چیزی که در وهلۀ اول توجه ما را به سوی خود جلب می‌کند، به نقد کشیدن اصالت نفع شخصی است. آن هم در جهانی که فردگرایی و گرایش به خودمحوری در آن بیداد می‌کند.
«سوء تفاهم» داستان مردی است که بیست سال پیش خانواده خود را ترک کرده، بعد از مرگ پدر به سرزمین مادری‌اش برمی‌گردد تا مادر پیر و خواهرش را ببیند و از آن پس کنارشان باشد و به آن‌ها کمک کند تا به رؤیاهایشان برسند، اما در ادامه متوجه می‌شود مادر و خواهرش دیگر آن آدم‌هایی نیستند که او بیست سال پیش ترک‌شان کرده بود.
فاطمه حسینی، جلال خاکزاد، فاطمه بارانی، نسرین فاتح و حمید مجدآبادی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.
سایر عوامل نمایش عبارت بودند از:
علی پوریان و هادی خان‌محمدی (مشاور کارگردان)، فاطمه بارانی (تهیه کننده)، تینا چوبکن (منشی صحنه و برنامه‌ریز)، فلورا تقیام (طراح گریم)، هومن حبیبی (دستیار گریم)، فرهاد حق سالمی (آهنگساز)، علی اشرفی جو (عکاس)، فرهود مختاریان (مدیر تولید)، مهریار سرخابی (مدیر اجرایی)، ساناز عبدالهی (مسئول هماهنگی)، الناز عبدالهی (مدیر اتاق رژی)، مبین صفوی راد و محمدرضا غفاری (مدیران صحنه)، پری اشتری (روابط عمومی)، امیر رمضان‌نیا (دستیار صحنه)، مجتبی جاهد (سرپرست گروه)




مطالب مرتبط

برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود
برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود

نمایش «دل لرزه» به نویسندگی سیدعلی موسویان، دراماتورژی حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه (مهسا) بایرام زاده برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بار دیگر در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود.

|

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

نظرات کاربران