در حال بارگذاری ...
به کارگردانی هنرمند جوان تبریزی

نمایش «سیگنال» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «سیگنال» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی مهدی ابراهیمی از ۱۷ الی ۲۶ آبان ماه در سالن استاد قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی نمایش «سیگنال» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی مهدی ابراهیمی در پلاتو استاد قبه زرین تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت. نمایش سیگنال به دلیل محتوای خود که با نگاهی طنز به مسئله فقر و فرهنگ حاکم بر جامعه پرداخته است از روز اول اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبرو بود. مهدی ابراهیمی، کارگردان نمایش سیگنال، در خصوص تجربه اولین کار به در قامت کارگردانی تئاتر گفت: «سابقه حضور چند ساله با عناوین مختلف مانند دستیار صحنه، مدیر صحنه، دستیار کارگردان در پشت صحنه بسیاری از نمایش ها را داشتم. همزمان با حضور در پشت صحنه آثار نمایشی و همکاری با کارگردانان با تجربه، در کلاس ها و دوره های آموزش کارگردانی تئاتر نیز شرکت کردم. در نهایت سیگنال اولین تجربه کاری من است که امیدوارم خاطره خوشی در ذهن من و مخاطبان تئاتر تبریز بر جای بگذارد.»
ابراهیمی در خصوص چگونگی انتخاب متن و دغدغه خود برای به صحنه بردن نمایش سیگنال، ضمن اشاره به اهمیت موضوعی فقر و فرهنگ حاکم بر جامعه تصریح کرد: «در شرایط کنونی جامعه، فقر بر اخلاقیات هم تاثیر گذاشته است. اختلاف شدید طبقاتی گستره خود را به قشر متوسط نیز احاطه کرده است و فشار اقتصادی بر مردم بر زندگی و روح و جسم آن‌ها نیز تاثیر منفی فراوانی داشته است. فکر معاش به هر طریقی در قشر کم بضاعت باعث تن دادن به کارهایی شده است که شاید در حالت عادی انتخاب یک فرد ایرانی نباشد.» وی در ادامه افزود: «فقر مالی زمینه را برای فقر فرهنگی فراهم می‌کند و در نهایت دروغ، نیرنگ، خیانت بر روابط انسان‌ها با یک دیگر تاثیر می‌گذارد. این نمایش نیز به پرداخت این روابط با زبانی آمیخته به طنز می‌پردازد.»
ابراهیمی، کارگردان نمایش سیگنال در خصوص روند پیشرفت پروسه این نمایش گفت: «حدودا ۳ ماه پروسه پیش تولید به طول انجامید. این پروسه شامل انتخاب متن و تحلیل آن، انتخاب بازیگران، دورخوانی متن و تمرینات می‌باشد. متاسفانه با توجه به کمبود پلاتو تئاتر در تبریز، سیگنال پس از بازبینی، حدود ۳ ماه در صف اجرا قرار گرفت و در نهایت از یک ماه مانده به تاریخ شروع اجراها تمرینات برای آماده سازی و ساخت دکور آغاز شد.» وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور علاقه‌مندان و مخاطبان تئاتر در تبریز، نمایش سیگنال آغازی باشد بر ادامه راه کارگردانی خود و آثاری که قصد دارد در هر دو زبان ترکی و فارسی در آینده به روی صحنه برد.
گفتنی است نمایش سیگنال از ۱۷ الی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن استاد قبه زرین مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) روی صحنه رفت. 
امید والا و فرهوده شجاعی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.
سایر عوامل نمایش عبارتند از:
علی پوریان (مشاور کارگردان)، لیلا کلانتری (دستیار کارگردان)، پویا مزمل (طراح گریم)، سعید رضائی و ثنا رفیعی (عکاس)، نفس خورشیدی فرد (منشی صحنه)، مهدی ابراهیمی (طراح لباس)، محمد ساجد جلیلی نژاد (آهنگساز)، سیما ابراهیمی (طراح پوستر)، سینا شایسته خو (طراح نور)، کوروش صفایی و علی منافی (اجرای نور)، امیر وکیلی (اپراتور نور)




مطالب مرتبط

برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود
برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود

نمایش «دل لرزه» به نویسندگی سیدعلی موسویان، دراماتورژی حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه (مهسا) بایرام زاده برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بار دیگر در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود.

|

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

نظرات کاربران