در حال بارگذاری ...
با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید

آئین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران، مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه ۹ آبان، در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز با تجلیل از نفرات و آثار برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر این استان، با حضور گروه‌هایی از شهرهای آذرشهر، اهر، بناب، تبریز، سردرود، شبستر و مرند در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار شد و روز سه‌شنبه ۹ آبان در آئین اختتامیه با معرفی آثار و نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

محمود اخی، عبدالحسین لاله و شهرام خزرایی، داوری نهایی این رویداد را بر عهده داشتند که آثار و هنرمندان برتر را به شرح زیر معرفی کردند:

بخش خیابانی

طراحی پوستر و بروشور:

هیئت داوران ضمن تقدیر از تمام طراحان در این بخش، هیچ انتخابی نداشت.

طراحی لباس

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به یاسمین سلطانزاده برای نمایش «دومانلی سرحد» از مرند اهدا شد.

موسیقی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به عاشیق علی عزتی برای نمایش «دومانلی سرحد» از مرند اهدا شد.

طراحی فضا

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال

به نسیم عموزاده برای نمایش «خانه‌ای برای زندگی» از اهر تعلق گرفت.

بازیگر مرد

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به جهانگیر چالاکی برای نمایش «بیوگرافی یک زوج عاشق» از بناب رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به یوسف سلیمانی برای نمایش «خانه‌ای برای زندگی» از اهر تعلق گرفت.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال

به زین‌العابدین فانلی برای نمایش «دومانلی سرحد» از مرند اهدا شد.

بازیگر زن

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به سمیه حاتمی‌کیا برای نمایش «بیوگرافی یک زوج عاشق» از بناب رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به فیروزه نعمتی برای نمایش «کیسه زباله» ازسردرود اهدا شد.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال به ریحانه اکبری برای نمایش «خانه‌ای برای زندگی» از اهر اهدا شد.

کارگردانی

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به جهانگیر چالاکی برای نمایش «بیوگرافی یک زوج عاشق» از بناب رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال به نسیم عموزاده برای نمایش «خانه‌ای برای زندگی» از اهر تعلق گرفت.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال

به مصطفی آذری برای نمایش «دومانلی سرحد» از مرند اهدا شد.

طرح و ایده

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال

به نسیم عموزاده برای نمایش «خانه‌ای برای زندگی» از اهر اهدا شد.

کار برگزیده

نمایش «خانه‌ای برای زندگی» به نویسندگی و کارگردانی نسیم عموزاده از اهر و نمایش «دومانلی سرحد» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی آذری از مرند به عنوان آثار برگزیده خیابانی جشنواره معرفی شدند.

بخش صحنه‌ای

طراحی نور

لوح تقدیر و جایزه نقدی اثر برگزیده این بخش به مبلغ سی میلیون ریال به علی صفایی و علی منافی برای نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز اهدا شد.

پوستر و بروشور

هیئت داوران در این بخش، ضمن تقدیر از محمد کاظمی برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «مننن بیراز چوخ دانیش» از تبریز، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال را به خدیجه مناف‌زاده برای نمایش «باغ آرزوها» از آذرشهر اهدا کرد.

گریم

هیئت داوران ضمن تقدیر از امیر حیدرزاده برای گریم نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از اهر، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال را به پویا مزمل برای نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز اهدا کرد.

طراحی لباس

هیئت داوران ضمن تقدیر از ستاره سعیدی برای طراحی لباس نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از اهر، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال را به الناز خدادادی برای نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز اهدا کرد.

طراحی صحنه

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به زهرا ابراهیمی برای نمایش «استخوان لای زخم» از بناب رسید.

موسیقی

هیئت داوران ضمن تقدیر از سعید ستاری برای موسیقی نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از اهر، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال را به غلام‌رضا میرزازاده و محمد ملکی اصل برای نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز اهدا کرد.

بازیگر نوجوان

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی از نیایش میرزاپور و معراج میرزاپور، بازیگران نوجوان نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز تقدیر به عمل آورد.

بازیگر مرد

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال به رضا کوه کمری برای نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از مرند اهدا شد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ شصت میلیون ریال به علی کبود چشم برای نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از مرند تعلق گرفت.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ هشتاد میلیون ریال به بهنام پناهی برای نمایش «لیلی و مجنون» از تبریز اهدا شد.

بازیگر زن

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال به پریچهر دهقانپور برای نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از مرند اهدا شد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ شصت میلیون ریال به زینب آتش‌افروز برای نمایش «استخوان لای زخم» از بناب رسید.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ هشتاد میلیون ریال به زهرا ابراهیمی برای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از اهر اهدا شد.

کارگردانی

جایزه ویژه هیئت داوران، شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به رضا باقرپور و الناز خدادادی، طراحان فرم نمایش «لیلی مجنون» اهدا شد.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به شهرام احمدی برای نمایش «دانه‌های انار» از تبریز رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال به محمد عبدالجباری برای نمایش «استخوان لای زخم» از بناب تعلق گرفت.

رتبه اول، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ صد میلیون ریال

به نسیم عموزاده برای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از اهر اهدا شد.

نویسندگی

هیئت داوران در بخش نمایشنامه‌نویسی، ضمن تقدیر از نویسندگان شرکت کننده در این جشنواره و به احترام تمام نویسندگان، هیچ یک از نمایشنامه‌ها را حائز رتبه ندانست و در این بخش انتخابی نداشت.

آثار برگزیده

هیئت داوران سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن اولویت، با اهدای دیپلم افتخار به عنوان کار برگزیده، نمایش‌های زیر را برای حضور در جشنواره مناطق انتخاب و معرفی کرد:

نمایش «لیلی و مجنون» به نویسندگی و کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی از تبریز.

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی شهرام گیل‌آبادی، محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور و کارگردانی نسیم عموزاده از اهر.

نمایش «استخوان لای زخم» به نویسندگی جهانگیر چالاکی و کارگردانی محمد عبدالجباری از بناب.

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی به دبیری مهدی لزیری، از ۶ تا ۹ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.




مطالب مرتبط

با حضور اساتید، هیئت داوران جشنواره و هنرمندان تئاتر

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نواخته‌شد
با حضور اساتید، هیئت داوران جشنواره و هنرمندان تئاتر

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نواخته‌شد

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با حضور پر شور هنرمندان و هنردوستان استان آذربایجان شرقی توسط محمود اخی پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر استان نواخته شد.

|

برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود
برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود

نمایش «دل لرزه» به نویسندگی سیدعلی موسویان، دراماتورژی حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه (مهسا) بایرام زاده برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بار دیگر در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود.

|

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران