در حال بارگذاری ...
با اجرای 8 نمایش در دو بخش

دومین روز از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران پایان یافت

در دومین روز از شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، ۴ اثر در بخش فضای باز و خیابانی و ۴ اثر در بخش صحنه‌ای به رقابت پرداختند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، دومین روز از این رویداد نیز همانند روز اول با استقبال هنردوستان و مخاطبان تئاتر در اهر همراه بود.

در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره، 4 نمایش «222»، «در انتظار کائولی»، «4:20» و «آقای گودو» روی صحنه رفتند.

نمایش «222» اولین اجرای روز دوم در تقویم برگزاری جشنواره بود. این نمایش از استان تهران به کارگردانی مینا ویسمه در پلاتو استاد محب اهری روی صحنه رفت. پوریا رضایی بازیگر این نمایش بود و مهدیار لاله، حسین حبیبی و امیر علی آجرلو اجرای فرم این نمایش را بر عهده داشتند. مهدی حسین خانی هزاوه نیز اجراگر موسیقی این نمایش بود. این نمایش قصه درگیری ذهنی فردی به نام نقی جنی در مرز بین عشق و ترس بود.

«در انتظار کائولی»، دیگر اجرای صحنه‌ای بود که به نویسندگی، کارگردانی و بازی زهرا خاکی از استان گلستان روی صحنه رفت. دختری به نام سالی، خدمتکار خانه خانم و آقایی مسن است. سالی منتظر فردی به نام کائولی برای رسیدن به خوشبختی است. رشید نصیری (طراح و مجری نور)، زهره محمدی (طراح چهره و صحنه) و نرگس نصیری (طراح پوستر و بروشور)، دیگر عوامل این نمایش بودند.

«4:20» از استان خراسان شمالی، سومین نمایش روز دوم جشنواره بود که با کارگردانی مهدی میر آخرلو به اجرا در آمد. این نمایش با بازی سهیل محمدپور و محمد سالار علی‌آبادی به موضوع اعتیاد و قربانیان آن می‌پرداخت. سمیه نیستانی، دستیار کارگردان و احسان کمالی طراح نور این اثر نمایشی بودند.

«آقای گودو» عنوان آخرین نمایشی بود که در روز دوم جشنواره و در بخش صحنه‌ای از آذربایجان شرقی اجرا شد. این نمایش به کارگردانی اصغر محمد قلی‌زاده و بازی امیر محمدپور، اصغر محمد قلی‌زاده و محمد امین امیری مهمان مخاطبان شد. عباس صفاپور (طراح صحنه)، محمد شهبازیان (طراح لباس)، علی منافی (طراح نور)، سعید ستاری (نوازنده موسیقی)، ثریا حسن زاده (طراح چهره)، فرهان ضرغام‌پور (طراح پوستر و بروشور) و مرتضی شمس (دستیار کارگردان)، دیگر عوامل این اثر نمایشی بودند.

اما در بخش محیطی و فضای باز، 4 نمایش مورد تماشای مخاطبان و دید داوری قرار گرفتند.

نمایش خیابانی«یه بقچه یادگاری» به نویسندگی و کارگردانی حشمت‌الله زارعی از استان اراک در این بخض از جشنواره به اجرا در آمد. حشمت‌الله زارعی، محمدرضا مصباح‌زاده و فهیمه صالحی بازیگران این نمایش بودند. مسعود آذری‌پور نوازنده و حسن عزیزمحمدی، طراح پوستر و بروشور این اجرای خیابانی بودند. این نمایش در خصوص اتفاقاتی است که بر سر راه یک پیرزن بعد از فرار از آسایشگاه سالمندان پیش می‌آید.

«نفس بکش، نفس» از استان گیلان، دومین اجرای بخش محیطی جشنواره ارسباران در روز دوم بود. ساحل احمددوست (کارگردان)، بابک شیخ، امیرحسین فکری، ابوالفصل یوسفی، محمد امین محمدپور، آیدا ربیعی‌پور، سامره عاشوری، مبینا علینژاد، امیرحسین عمویی و ساحل احمددوست (بازیگران)، بابک شیخ و پوریا یوسفی (موسیقی)، سامره عاشوری (طراح لباس)، امیرحسین فکری (طراح چهره)، محمدرضا برزگر (طراح پوستر و بروشور) و ساحل احمددوست (طراح فضا) از دیگر عوامل این نمایش بودند. این نمایش در خصوص اهمیت محیط زیست و حفظ آن بود که بر نگهداری گنجینه‌های طبیعی برای نسل‌‌های آینده تاکید می‌کرد.

«مجسمه»، دیگر اثری بود که از استان آذربایجان غربی به اجرا در آمد. این نمایش، قصه کشمکش و درگیری جانبازی است که می‌خواهد مجسمه شهیدی را در میدان شهر نصب کند. یوسفعلی دریادل، کارگردان این نمایش بود که توسط حمیدرضا حاجی‌رستملو نوشته شده بود. حاجی رستملو و سام مصطفائی، بازیگران این نمایش بودند. 

«یک تار سبیل» به‌عنوان آخرین نمایش بخش فضای باز در روز دوم جشنواره ارسباران بود. نویسنده این نمایش راضیه پاشایی بود که به همراه حامد ترابی کارگردانی این نمایش را نیز انجام داده بود. حامد ترابی، آراد ترابی، بهنام فراهانی و زهره جلیلی‌معز، گروه بازیگری این نمایش را تشکیل می‌دادند. در این نمایش، پیرمردی از زمان گذشته به زمان حال آمده که مرام و معرفت در وجود او هنوز زنده است و در قبال فروش یک تاس به یک پدر و پسر، تار مویی از سبیل مرد را به امانت می‌گیرد.

شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با پشت سر گذاشتن دومین روز برگزاری خود، پنجشنبه نیز با با اجرای 9 اجرا میزبان علاقه‌مندان به نمایش در اهر خواهد بود.




مطالب مرتبط

شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است
شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است

شیرزاد عسگری نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ترسه یول»، تئاتر را تریبون تاثیرگذار فرهنگی دانست و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر تئاتر هم منبر است و تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

|

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

کارگردان «لابیرنت» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

اصغر محمدی: میزبانی گرم تبریزی‌ها در این دوره از جشنواره خوب بود
کارگردان «لابیرنت» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

اصغر محمدی: میزبانی گرم تبریزی‌ها در این دوره از جشنواره خوب بود

اصغر محمدی کارگردان نمایش «لابیرنت» می‌گوید میزبانی گرم تبریزی‌ها در این دوره از جشنواره خوب بود و تمامی امورات با نظم در حال اجرا است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران