در حال بارگذاری ...

هیئت‌ داوران شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران معرفی شد

شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، علی اسیوند، آزاده انصاری و بابک نهرین را به‌عنوان داوران بخش صحنه‌ای و مهدی لزیری، سمیه رضایی و فریبا متخصص را به‌ عنوان داوران بخش محیطی و فضای باز معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، هیئت داوران دو بخش صحنه‌ای و محیطی این رویداد نمایشی معرفی شد.

بخش صحنه‌ای

علی اسیوند، آزاده انصاری و بابک نهرین، داوران بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران هستند.

علی اسیوند، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که در زمینهٔ دوبله آثار نمایشی نیز فعالیت دارد. او کار خود را از سال 62 آغاز کرد. اسیوند دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است و آثار متعددی در کارنامه دارد.

آزاده انصاری، کارشناسی نمایش با گرایش نمایش عروسکی را در سال 77 از دانشگاه هنرهای زیبای تهران دریافت کرد. او از کارگردانان و عروسک‌گردانان مطرح تئاتر ایران است که فعالیت خود را از سال 73 با نمایش آدم تا آدم آغاز کرد. انصاری تدریس در هنرستان سوره و عضویت در هیئت‌مدیره دفتر تولیدات تئاتر عروسکی را در کارنامه دارد.

بابک نهرین، دانش‌آموخته دوره‌های بازیگری و کارگردانی زیر نظر زنده‌یاد احمد دامود و زنده‌یاد پروانه مژده، کارگردان و بازیگر طنزپرداز تئاتر و تلویزیون است. او فعالیت خود را سال ۷۶ و با بازی در نمایش «معرکه در معرکه» آغاز کرد. این هنرمند برای بازی در نمایش «آرشین مال آلان»، توانست جایزه بهترین بازیگر جشنواره نمایش‌های طنز را به خود اختصاص دهد.

آخرین فعالیت تئاتری بابک نهرین، بازی در اپرت «مشهدی عباد» به کارگردانی پروفسور جنت سلیم اوا در باکو بود.

بخش محیطی

در بخش محیطی و فضای باز شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، مهدی لزیری، سمیه رضایی و فریبا متخصص به داوری آثار خواهند پرداخت.  

مهدی لزیری، متولد 1327 در محله نوبر است که یکی از قدیمی‌ترین محلات تبریز است. او کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر است که فعالیت خود را همزمان با تدریس در مدارس تبریز از سال 1345 آغاز کرد و سال‌ها فعالیت هنری در کارنامه دارد. همچنین از مقام هنری و یک‌ عمر فعالیت هنری این هنرمند، در اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

سمیه رضایی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینماست. او حضور در آثار و جشنواره‌های متعدد تئاتری را در کارنامه هنری خود دارد.

فریبا متخصص، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. او در رادیو نیز به‌عنوان گوینده نمایش‌های رادیویی و دوبلور فعالیت می‌کند. متخصص فعالیت تئاتری خود را از سال 60 آغاز کرد و در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. او داوری جشنواره‌های مختلف تئاتری را در کارنامه دارد.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران از به دبیری احمد رجب پور از 27 شهریور در منطقه خوش آب‌وهوای ارسباران به مرکزیت اهر برگزار می‌شود و عباس خلیفه لو دبیر اجرایی این دوره از جشنواره است.  




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است
شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است

شیرزاد عسگری نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ترسه یول»، تئاتر را تریبون تاثیرگذار فرهنگی دانست و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر تئاتر هم منبر است و تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

|

نظرات کاربران