در حال بارگذاری ...

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی معرفی شد

در نشست اعضای شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی ، مهدی لزیری طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست اظهار داشت: «جشنواره استانی تئاتر امسال با قدرت و قوت و حضور و همراهی همه‌ی اهالی تئاتر استان از تبریز و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.»

او افزود: «جشنواره تئاتر استانی محور اتحاد و انسجام اهالی تئاتر است و در سال جاری بخش عمده‌ای از رویدادهای کلان اداره کل در حوزه تئاتر رقم خورده است که با گستره‌ی استانی ، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.»

بلاغی ادامه‌داد: «آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی هنر تئاتر در سطح کشور محوریت دارد و امیدواریم با همراهی و همکاری فعالان این عرصه و رونق بیش از پیش تئاتر این جایگاه شایسته، نمود بیشتری بیابد.»

در این نشست مهدی لزیری طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد .
علی محرمی،  محمدحسین شناور، محمد یوسفی‌زاده، امیر حجازی، یونس حسین خواه و مینا اکبری، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در این نشست حضور داشتند .

مهدی لزیری متولد ۱۳۲۷  تبریز است . فعالیت تئاتر و نمایش را از سال ۱۳۴۵ هجری شمسی آغاز کرده و هم‌زمان در دبیرستان ‌های تبریز به تدریس پرداخت . او بیش از یک دهه مسئول اردوگاه‌های کشور هم بوده ‌است . منش مهربان و تجربه سال‌ ها مؤانست در فضای آموزشی ،  موجب شد نقش این هنرمند به عنوان چهره‌ای جریان ‌ساز و تاثیرگذار در میان نوجوانان آن دوره مطرح است؛ نوجوانانی که به تأسی از بینش و دانش او امروز بسیاری از آن ها به چهره ‌های سرشناس تئاتر تبریز تبدیل شده‌اند.

لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی ، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی» ، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد.




مطالب مرتبط

با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید
با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید

آئین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران، مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه 9 آبان، در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز با تجلیل از نفرات و آثار برگزیده برگزار شد.

|

نظرات کاربران