در حال بارگذاری ...

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی معرفی شد

در نشست اعضای شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی ، مهدی لزیری طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست اظهار داشت: «جشنواره استانی تئاتر امسال با قدرت و قوت و حضور و همراهی همه‌ی اهالی تئاتر استان از تبریز و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.»

او افزود: «جشنواره تئاتر استانی محور اتحاد و انسجام اهالی تئاتر است و در سال جاری بخش عمده‌ای از رویدادهای کلان اداره کل در حوزه تئاتر رقم خورده است که با گستره‌ی استانی ، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.»

بلاغی ادامه‌داد: «آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی هنر تئاتر در سطح کشور محوریت دارد و امیدواریم با همراهی و همکاری فعالان این عرصه و رونق بیش از پیش تئاتر این جایگاه شایسته، نمود بیشتری بیابد.»

در این نشست مهدی لزیری طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد .
علی محرمی،  محمدحسین شناور، محمد یوسفی‌زاده، امیر حجازی، یونس حسین خواه و مینا اکبری، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در این نشست حضور داشتند .

مهدی لزیری متولد ۱۳۲۷  تبریز است . فعالیت تئاتر و نمایش را از سال ۱۳۴۵ هجری شمسی آغاز کرده و هم‌زمان در دبیرستان ‌های تبریز به تدریس پرداخت . او بیش از یک دهه مسئول اردوگاه‌های کشور هم بوده ‌است . منش مهربان و تجربه سال‌ ها مؤانست در فضای آموزشی ،  موجب شد نقش این هنرمند به عنوان چهره‌ای جریان ‌ساز و تاثیرگذار در میان نوجوانان آن دوره مطرح است؛ نوجوانانی که به تأسی از بینش و دانش او امروز بسیاری از آن ها به چهره ‌های سرشناس تئاتر تبریز تبدیل شده‌اند.

لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی ، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی» ، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران