در حال بارگذاری ...

نمایش «تراس» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش تراس ، نوشته ژان کلود کریر و ترجمه اصغر نوری به کارگردانی سهند رحیم بخش از ۶ الی ۲۴ اردیبهشت ماه در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه رفت .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کریر و ترجمه اصغر نوری به کارگردانی سهند رحیم بخش از ۶ الی ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه رفت .
این نمایش داستان زوجی در آستانه جدایی است که به طبع این جدایی مشاور املاک افرادی را برای بازدید به خانه آنها آورده است که این ماجرا شروع داستان نمایش تراس است .
تراس ، نمایشی در ژانر ملودرام ، گروتسک و مکتب رئالیسم جادویی است . با توجه به مضمون اصلی نمایش ( فقدان ارتباط انسانی در دنیای مدرن ) و فاصله داشتن از مایمسیس ارسطو در ساختار درام و کاراکترپردازی ، متن مورد نظر با رویکرد تئاتر اپیک برشت اجرا شده است که از فاصله گذاری به نحوی در فرم اجرایی و حرکتی ، و محتوای نمایشی استفاده شده است . در ایده اجرایی برای رسیدن به شیوه اجرایی مورد نظر از لحاظ فرم و محتوا از شیوه های مختلفی همچون گستوس برشت ، فاصله گذاری و تئاتریکالیته وام گرفته است .
بازیگران این نمایش (به ترتیب  ورود به صحنه)، امیر داور ، هانیه علی‌نژاد‏ ، آذین صمدی ، پریسا جعفرزاده ، عرفان آصفی ، حسام‌الدین پورمحمد‏ و میرحسام کاظمی هستند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان : علی بیگ محمدی، استایلیست: پارلا زیر‌ک‌کار، طراح حرکت: علی بیگ محمدی، طراح صحنه:سهند رحیم‌بخش ، میر حسام کاظمی، طراح گریم: مرضیه قربانی، طراح پوستر و گرافیک: مهناز معصوم‌زاده، عکاس :ثنا رفیعی، میرحمید مولویان، تیزر : میرحسام کاظمی ، میرحمید مولویان
منشی صحنه : مرضیه قربانی، مدیر تولید : میلاد بصیر‌معادن، مدیر صحنه: محمد‌حسین فرشباف محجوب‌زاد، دستیاران صحنه: امیر نوری‌زاد ، سبا سروی.

سهند رحیم بخش کارگردان جوان و خوش آتیه تبریزی ، متولد  ۱۳۷۸ و دانشجوی کارشناسی بازیگری در دانشگاه نبی اکرم تبریز است، که به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان در چندین نمایش پر مخاطب فعالیت داشته است . نمایش تراس اولین تجربه حرفه ای وی در کارگردانی نمایش است .




نظرات کاربران