در حال بارگذاری ...

سرپرست هیئت بازخوانی متون جشنواره رضوی معرفی شد

مهدی لزیری هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز، سرپرست هیئت بازخوانی متون شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد.

به گزارش ایران تئاتر، هیئت بازخوانی شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی متشکل از محمدرضا آریانفر، مرتضی سخاوت و اصغر خلیلی به سرپرستی «مهدی لزیری» آثار این رویداد را بررسی و ارزیابی خواهند کرد.

مهدی لزیری متولد ۱۳۲۷ یکی از پیشکسوتان تئاتر تبریز و آذربایجان است که فعالیت‌های تئاتر و نمایش خود را از سال ۱۳۴۵ هجری شمسی آغاز کرده است. این هنرمند مدیریت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و ریاست امور هنری اداره کل آموزش‌وپرورش این استان را در کارنامه خود دارد.

لزیری که به‌عنوان مدیر خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منصوب شده است، در حال حاضر در دانشگاه هنر تبریز نیز به تدریس مدیریت صحنه می‌پردازد.

سرپرست هیئت بازخوانی متون شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه نمایش‌های بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می‌توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد. همچنین او در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۹۸، به خاطر «یک عمر فعالیت هنری» مورد تجلیل قرار گرفت.

شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خردادماه ۱۴۰۲ به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید
با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید

آئین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران، مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه 9 آبان، در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز با تجلیل از نفرات و آثار برگزیده برگزار شد.

|

نظرات کاربران