در حال بارگذاری ...
سید محمد حسین بلاغی:

انجمن نمایش بازوی اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است

نشست صمیمانه با اعضای هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی گفت: انجمن نمایش بازوی اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و قطعا در تمام جریان‌های نمایشی استان از آن بهره‌مند خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان شرقی، در این جلسه که به بهانه تبریک برای انتصاب سید محمد حسین بلاغی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اعضای هیأت مدیره ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب ، آمادگی خود را برای فعالیت هر چه بیشتر در جهت ارتقای تئاتر استان، با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمودند .

بلاغی در این نشست ضمن اشاره به اینکه حوزه نمایش یکی از حوزه های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است گفت: «تا زمانی که به فعالیت های مردم محور اعتماد نکنیم موفق نخواهیم شد. تئاتر یک جریان مردم محور است و در این راستا انجمن نمایش باید با ارتباط گیری صحیح از هنرمندان تئاتر استان، از تمام پتانسیل های موجود در راستای ارتقای این هنر ارزشمند بهره مند شود.»

 او با اشاره به این نکته که برنامه های انجمن هنرهای نمایشی اولویت ما است افزود : «امروزه با گفت‌وگوی صحیح می‌توان در هر زمینه ای به نتیجه مطلوب رسید، لذا باید با استفاده بهینه از این ابزار، از توان پیشکسوتان و جوانان این عرصه برای تقویت هنر تئاتر استفاده مطلوب کرد. »

بلاغی با اشاره به توان انجمن هنرهای نمایشی در مباحث اجرایی افزود : «نگاه ما نگاه به ظرفیت توانمند کل استان است چرا که سابقه درخشان برگزاری چندین جشنواره موفق در شهرستانها بر این مطلب صحه گذاشته است کما اینکه حضور چندین باره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستانها نشان دهنده کیفیت بالای این رویدادهاست.

در پایان بلاغی با اشاره به نقش مهم انجمن نمایش در سیاستگذاری تئاتر استان افزود: «انجمن نمایش بازوی اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و قطعا در تمام جریانهای نمایشی استان از حضور آن بهره‌مند خواهیم شد.»

محمد یوسفی زاده رئیس هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی افزود : «جشنواره استانی امسال رنگ و بوی خاصی داشت چرا که بعد از گذشت چندین سال یک شهرستان میزبان گروه های نمایشی بود. خوشحالیم که با همکاری فرماندار محترم شهرستان مرند مقدمات اسکان و پذیرایی از مهمانان جشنواره فراهم شد و گروه های نمایشی در روزهای برگزاری جشنواره با فراغ خاطر بیشتری به اجرای نمایش پرداختند »

فرناز فتح راضی ، نایب رییس انجمن نمایش نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور یک مدیر جوان و توانمند در راس امور فرهنگی و هنری استان با اشاره به اهمیت مرجعیت انجمن نمایش در کلیه امور مربوط به حوزه نمایش در سطح استان گفت: «امیدواریم انجمن نمایش بیش از پیش در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و بستر مناسب برای فعالیت این انجمن ایجاد شود . تلاش ما در انجمن نمایش این است که فرصتی مناسب برای فعالیت تمام هنرمندان در سطح استان ایجاد شود »

محسن عبدلی عضو هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن اشاره به نزدیکی زمان برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی افزود : «سابقه درخشان انجمن نمایش در برگزاری چهاردهمین دوره این جشنواره نشان از توانمندی این تیم جوان است . لذا در دوره شانزدهم نیز انجمن نمایش استان آماده همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این دوره از جشنواره است »

عباس خلیفه لو عضو دیگر هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات و مراحل ثبت انجمن گفت: «استان آذربایجان شرقی از معدود استانهایی است که تا مراحل نهایی ثبت این انجمن گام برداشته است. امیدواریم با تایید نهایی از طرف مرکز ، تا یک ماه آینده شاهد ثبت نهایی انجمن باشیم»




نظرات کاربران