در حال بارگذاری ...

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرام خدایی به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری، جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: جشنواره استانی تئاتر یک رویداد هنری است که زمینه را برای رقابت سالم گروه‌های تئاتر فراهم می‌کند.

وی افزود: این جشنواره بهترین ویترین برای ارائه آثار نمایشی تولید شده توسط هنرمندان استان در طول سال است که زمینه را برای راهیابی گروههای برتر به جشنواره تئاتر فجر فراهم می‌کند و در عین حال فرصتی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نمایش استان، انعکاس و بازتاب چهره نمایش استان در سطح ملی و همچنین پرداختن به دغدغه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی در زیست بوم هریک از گروه‌های نمایشی استان است.

ناظمی تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و  ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر  برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز،  نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.

در این نشست شهرام خدایی، به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌ شرقی معرفی شد. وی کارشناس ارشد کارگردانی نمایش است که مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، مدرس دانشگاه و موسسات آموزشی، کارگردان بیش از چهل نمایش تلویزیونی‌، رادیویی و صحنه ای، مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی، دبیری و داوری چندین جشنواره استانی و ملی و بیش از ۲۰ سال مدیریت حوزه های فرهنگ را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

وی همچنین مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی است.




مطالب مرتبط

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

نظرات کاربران