در حال بارگذاری ...
رئیس شورای شهر تبریز:

محبت به امام رضا (ع) فصل مشترک بین شیعیان و اهل سنت است

رئیس شورای شهر تبریز در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: محبت به امام رضا (ع) فصل مشترک بین شیعیان و اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، حجه‌الاسلام برگی اظهار داشت: قلب مردم ایران اسلامی از مهر به ائمه معصومین (ع) لبریز است و هیچ اتفاقی ذره‌ای از این مهر را نمی‌کاهد و علیرغم تبلیغات سوء دشمنان و هتک حرمت نسبت به آستان مقدس حضرت شمس الشموس، امام رضا(ع) امسال برنامه‌های دهه کرامت بسیار باشکوه‌تر از سالهای پیش در حال برگزاری است و مردم بیش از پیش این ایام را گرامی می‌دارند.

رئیس شورای شهر تبریز اظهار کرد: محبت به حضرات معصومین (ع) علی‌الخصوص امام رضا (ع) فصل مشترک بین شیعیان و اهل سنت است و نمونه‌های بسیاری در میان علما و شعر شاعران اهل سنت برای این موضوع مشاهده می‌شود که از آن جمله  اولین مقتل امام حسین(ع) را ملاحسین کاشفی نوشته است که از اهل تسنن بود و  اگر اشعاری که بر دور گنبد شریف امام رضا (ع) نوشته شده را مشاهده کنیم اشعارعبدالرحمن جامی است که وی نیز اهل تسنن است.

رئیس شورای شهر تبریز جشنواره تئاتر رضوی را فرصت مناسبی برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت مقدس رضوی برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا این جشنواره بتواند آثاری شایسته و درخور در راستای ترویج فرهنگ ناب رضوی و سیره آن امام همام تولید نماید.

براساس این گزارش پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال برای دومین بار به میزبانی آذربایجان‌شرقی از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه برگزار شده و طی آن دوازده نمایش به رقابت خواهند پرداخت.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران