در حال بارگذاری ...
با آغاز دهه کرامت

زنگ آغاز اجراهای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نواخته شد

همزمان با ایام دهه کرامت زنگ آغاز اجراهای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، رامین راستی  دبیر اجرایی جشنواره تئاتر رضوی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره  گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر رضوی که به میزبانی تبریز برگزار شده است 40  گروه نمایشی از استان‌های گیلان، مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، البرز، لرستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان ثبت نام نمودند که از این تعداد 32 گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: از این تعداد 8 گروه به دلیل شرایط کرونایی و عدم آمادگی برخی بازیگرانشان که نتوانستند در تمرینها شرکت کنند از جریان بازبینی انصراف دادند و در نهایت آثار 24 گروه مورد ارزیابی هیات انتخاب قرار گرفت.

راستی تصریح کرد: با توجه به گسترش بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار بود از 29 بهمن تا 3 اسفندماه برگزار شود، تغییر یافته و هم اکنون همزمان با ایام دهه کرامت در حال برگزاری است.

وی افزود: نصرالله قادری، فرهاد قائمیان، یعقوب صدیق جمالی، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده و سعید رضا نژاد به عنوان اعضای هیئت انتخاب و کوروش زارعی، سعید اسدی و فرزاد تقی‌لر به عنوان داوران  پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی حضور دارند.

براساس این گزارش پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال برای دومین بار به میزبانی آذربایجان‌شرقی از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه برگزار شده و طی آن دوازده نمایش به رقابت خواهند پرداخت.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران