در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد؛

رویکرد پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی جدی‌تر گرفتن تئاتر ارزشی و آیینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک با اعضای هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: رویکرد پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی جدی‌تر گرفتن تئاتر ارزشی و آیینی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، سیدقاسم ناظمی" تصریح کرد: بخشی از تکلیف ایجاد زیرساخت مناسب برای گسترش و تعالی تئاتر آیینی بر عهده مدیران و نهادهای فرهنگی و بخشی دیگر بر عهده خود هنرمندان و اصحاب تئاتر است.

وی تاکید کرد:  پس از چهارده دوره برگزاری و در پانزدهمین پله‌ی این رویداد فرهنگی امیدواریم امسال شاهد باشیم که جشنواره یک تحولی را در حوزه تئاتر آیینی رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد هیات داوران با ریل‌گذاری صحیح و انتخاب آثار شایسته و تئاتر‌های تاثیرگذار مسیر را برای تعالی و بالنده‌تر شده تئاتر آیینی و ارزش‌مدار فراهم نمایند.

وی با اشاره به روند برگزاری جشنواره، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده تاثیر رویدادهای فرهنگی و هنری منوط به تعامل افکار و تبادل تجربیات اصحاب فرهنگ و هنر در کنار هم  هست، سال گذشته به علت اوج‌گیری کرونا امکان برگزاری این جشنواره به صورت حضوری وجود نداشت لذا برگزاری این رویداد بااهمیت فرهنگی و آیینی به امسال موکول شد و از امروز دوازده گروه راه یافته به بخش مسابقه جشنواره در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی به زبان فاخر هنر؛ در تبریز به رقابت خواهند پرداخت.

براساس این گزارش محورهای این جشنواره  شامل سبک زندگی وسیره امام رضا(ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگو گیری از سیره امام رضا(ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام(تبریز)، سیره امام رضا(ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان است‌.

آیین افتتاح این جشنواره در آستانه ولادت  باسعادت حضرت ثامن الحجج و با حضور مسئولین کشوری و استانی و همچنین علاقمندان تئاتر و گروههای شرکت کننده در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی، امروز شانزدهم خردادماه ساعت شانزده و سی دقیقه در محل مجموعه فرهنگی هنری تربیت برگزار می شود.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران