در حال بارگذاری ...

اولئانا در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود

نمایش اولئانا به کارگردانی اکبر زارع در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، به نقل از  روابط عمومی این نمایش، اکبر زارع با اعلام خبر فوق اظهار کرد: " اولئانا" نوشته‌ی دیوید ممت با ترجمه‌ی علی‌اکبر علیزاد، داستانی است دغدغه‌مند و دارای چند لایه‌ی تماتیک که مثل دیگر آثار ممت روابط انسانی را ملاک قرار داده است.
وی افزود: آن‌چه مرا مجذوب آثار ممت کرده و باعث شد اولئانا را به عنوان اولین تجربه‌ی اجرای عمومی انتخاب کنم این بود که در این نمایشنامه کاراکتر ها حرف همدیگر را نمی فهمند و عدم توجه به سخن طرف مقابل و پافشاری بر حرف‌های خود باعث ایجاد سوءتفاهم شده و منجر به کنش زبانی می شود.
این کارگردان جوان همچنین گفت: دیوید ممت در آثار خود سعی در انعکاس جهان و‌زندگی ندارد بلکه سعی می‌کند جهانی به موازات آن خلق کند که دارای هستی‌شناسی و‌ ویژگی‌های خاص خود است که با جهان واقعی وارد گفتگو می‌شود و همین امر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.
زارع ادامه داد: اولئانا یک درام اجتماعی و تراژدی مدرن است که به رابطه دردسر ساز یک استاد دانشگاه با دانشجوی دخترش می‌پردازد.
بر اساس این گزارش، در اجرای نمایش اولئانا هدیه کاملی و مهریار سرخابی به عنوان دستیار کارگردان، فرشته کریمی به عنوان منشی صحنه، هادی خان‌محمدی به عنوان موشن‌گراف و مسئول امور تبلیغاتی، احمد نصیری به عنوان عکاس، شیدا خرمی آذر به عنوان طراح لباس، داریوش اللهیاری به عنوان طراح پوستر و بروشور، علی میرزایی به عنوان طراح صحنه، یونس فتحی به عنوان مجری صحنه، سیاوش کریم‌زاده به عنوان مجری دکور، کورش صفایی و علی منافی به عنوان طراح و‌مجری نور و همچنین علی پوریان و نازنین طلعتی به عنوان بازیگر، اکبر زارع را یاری می‌کنند.

گفتنی است نمایش اولئانا، از ۲۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت و روز اول این اجرا ویژه اصحاب رسانه خواهد بود.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران