در حال بارگذاری ...

«چهار/ده» در تبریز به صحنه‌ می‌رود

نمایش چهار/ده به کارگردانی رشاد معینی در تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، رشاد معینی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: نمایش «چهار/ده»، تولید کارگاه تئاتر «دست راست قرمز» است.

وی اضافه کرد: گروه نمایشی «دست راست قرمز»، یک کارگاه آموزشی را با هدایت و نویسندگی من و مرتضی میرزازاده برگزار کرد و بازیگران در فرآیندی کارگاهی، تمریناتی را انجام دادند و در این فرآیند بعد از گذشت ۶ ماه به تولید این نمایش رسیدیم.

وی بیان کرد: شکل اجرایی کار ما در ساختار کارگاهی و آزمایشگاهی و در تلاش برای ادامه و تکمیل کار پژوهشی است که در نمایش قبلی، «تدفین کنت اورگاز» را آغاز کرده بودیم. 

این کارگردان جوان افزود: ریشه‌ این پژوهش از موضوع پایان‌نامه‌ مقطع کارشناسی ارشد من شروع شد که موضوع آن بررسی رابطه‌ موقعیت با فرایند بازیگری بر اساس نظریه‌ی «بافت‌شناختی ادراکی» کوروش صفوی بود؛ همین موضوع باعث می‌شود تا به لحاظ اجرایی و متنی به فرم‌های جدیدی برسیم؛ البته الزاماً مسیر ما بی‌نقص و عالی نیست و به همین خاطر فضایی کارگاهی به خود می‌گیرد.

وی تأکید کرد: به همین خاطر است که ما فضایی جدا از فضای تئاتری بدنه را برای اجرای خود در نظر گرفتیم و قرار است در پارکینگ سینما ناجی این نمایش را اجرا کنیم.

معینی همچنین گفت: در این نمایش با طراحی صحنه سه بعدی و با استفاده از فضای مولتی‌مدیا، اتفاقی را که برای ۱۰ نفر دانشجو در یک مکان می‌افتد،به صحنه خواهیم برد.

در  نمایش «چهار/ده»، مهدی نادری به عنوان طراح صدا و موسیقی، شاهین علوی به عنوان طراح پوستر و بروشور، هدیه کاملی و میلاد بصیرمعادن به عنوان دستیاران کارگردان، محمدرضا نعمتی به عنوان  ویدیو پروگرمینگ، آیدا عقلمند آذریان به عنوان آرشیتکت، میر حمید مولویان و شهریار دژم‌خوی به عنوان عکاس، ثنا حسین‌زاده به عنوان منشی صحنه، امیر نادری به عناون مدیر اجرا، غزل خرازی به عنوان استایلیست و همچنین آیلا غفارپور، ابوالفضل کریمی اصل، ثنا حسین‌زاده، زهرا برنا، محمدرضا جدی، محمد صباغ، میلاد بصیر معادن، نوید حامدین نوبر، نارمیلا عبادی و هدیه کاملی به عنوان بازیگر، رشاد معینی را یاری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، نمایش «چهار/ده» از ۲۲ فروردین‌ماه جاری، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه (بعد از افطار) در سالن پارکینگ سینما ناجی اجرای عمومی خواهد شد.




نظرات کاربران