در حال بارگذاری ...
در مراسمی با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی معرفی شدند

اسامی برگزیدگان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

هیات داوران هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، برگزیده‌های این جشنواره در دو بخش آزاد و آئینی سنتی را معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر، با برپایی مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که چهارشنبه دهم فروردین ماه با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور،مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، استاندار آذربایجان شرقی، مسوولان استانی و هنرمندان در سالن حکیم نباتی ارس ، برگزیدگان این جشنواره از سوی هیات داوران متشکل از  فرهاد قائمیان، وحید لک و فرزاد تقی لر که داوری هر دو بخش آزاد و آیینی و سنتی را برعهده داشتند، به شرح زیر اعلام شدند: 

 

بخش آزاد(ملی)

بخش موسیقی:امیرعلی مردانی و سجاد صفدری برای موسیقی نمایش دفک لوح تقدیر و جایزه نقدی را از آن خود کردند.

در بخش طراحی فضا صحنه و لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرزاد صفدری و سکینه صادقی طراحان نمایش دفک رسید.

در بازیگری نقش زن،رتبه اول نقش زن شامل لوح تقدیر،تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سعیده پاوه برای نمایش مرکز خطر،رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فروزان حسینی برای نمایش جولا و رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سکینه صادقی برای نمایش دفک رسید. همچنین هیات داوران آریانا عفت طلب را برای بازی در نمایش مبارک و غول برفی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب کردند.

در بازیگری نقش مرد نیز،رتبه اول نقش مرد شامل لوح تقدیر،تندیس جشنواره و جایزه نقدی به رضا بهشتی جهت بازی در نمایش مش کاظم حلبی،رتبه دوم سیدسروش پیمبری برای بازی در نمایش بغض تو جرم من است و رتبه سوم به حسین نادری برای باز ی در نمایش مرکز خطر رسید و کیوان پورمحمدتقی برای بازی در نمایش مش کاظم حلبی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

در بخش خردسالان نیز رامش صفدری برای بازی در نمایش دلقک،رادین بهشتی و پارمین پورمحمدتقی برای نمایش مش کاظم حلبی به عنوان بازیگران خردسال شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.

در بخش طراح و ایده‌پرداز بابک قیصری طراح و ایده پرداز نمایش کورپو رتبه اول و تندیس این جشنواره را از آن خود کرد. همچنین بهاره زاهددوست طراح و ایده پرداز نمایش مرکز خطر و سیدسروش پیمبری برای طراحی و ایده پردازی نمایش بغض تو جرم من است به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.

هیات داوران همچنین معین جعفری را برای طراحی و ایده پردازی نمایش بیسکوئید به عنوان نفر شایسته تقدیر معرفی کرد.

در بخش کارگردانی نیز بر اساس آراء هیات داوران،تندیس این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهاره زاهد دوست و سعید پاوه برای کارگردانی نمایش مرکز خطر رسید. همچنین فرزاد صفدری برای کارگردانی نمایش دفک و معین جعفری برای کارگردانی نمایش بیسکوئید رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

سهند قیصری برای کارگردانی نمایش کورپو نیز بعنوان نفر شایسته تقدیر کارگردانی انتخاب و معرفی شد.

 بخش آئین سنتی (استانی)

موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی صمدی،علیرضا کریمپور و بهمن پاداش اصل،گروه موسیقی نمایش داش آشی رسید.

در بخش طراحی فضا صحنه و لباس نیز جواد ندیمی برای نمایش یایلیق لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی هماهنگی گروهی نیز به موسی احمدی مرند برای نمایش خیدیر بایرامیندا رسید.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری زن به سمیه صفرزاده،پگاه عراقی،فاطمه اقبالی،پروین میر ابراهیم زاده و آیناز رجبی کندلجی نمایش داش آشی رسید.

غلامرضا رزاقی نیز برای بازی در نمایش تولکی سنی لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش بازیگری مرد را گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی و ایده پردازی نیز به اکبر ذابح برای نمایش آذربایجان آئین لری تعلق گرفت.

همچنین تندیس جشنواره،لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش کارگردانی آئینی سنتی به مصطفی آذری برای نمایش داش آشی رسید.

 

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس در دو بخش آزاد و آئینی سنتی از هفتم تا دهم فروردین ماه در منطقه آزاد ارس برگزار شد و از میان ۱۱۰ اثر ارسالی از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه،هیئت داوران در بخش آزاد(رقابتی)۱۰ نمایش و در بخش آیینی سنتی ۶ نمایش را انتخاب کردند.

آثار مش کاظم حلبی،جولا،مرکز خطر،دفک،یک موجود عجیب،کورپو،بغض تو جرم من است،بیسکوئید،مبارک و غول برفی و عروسی عمونوروز و ننه سرما،۱۰ اثر انتخابی در بخش آزاد جشنواره تئاتر خیابانی ارس بود.

تولکی سنی،خیدیر بایرامیندا،غولیبانی،آذربایجان آئین لری،یایلیق و داش آشی نیز ۶ اثر انتخابی توسط هیات داوران در بخش آئینی سنتی این جشنواره بود.




نظرات کاربران