در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی :

جشنواره ارس می‌تواند در سطح بین المللی برگزار شود

کاظم نظری در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس به واسطه ارتباط با سه کشور همسایه و شرایط ویژه‌ای که دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش ایران تئاتر، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس گفت: از آنجایی که  دیپلماسی هنر خیلی نافذ و تاثیرگذار است جشنواره تئاتر خیابانی ارس می‌تواند در سطح بین المللی برگزار شود و حضور این کشورها می‌تواند رقابت خوبی در بین هنرمندان ایجاد کند و زمینه تاثیر فرهنگ اسلامی و ایرانی در این کشورها را  فراهم آورد.

وی تصریح کرد: بخش عمده فعالیت‌های منطقه آزاد ارس در حوزه گردشگری است و می توان گفت این منطقه نقطه اتصال فرهنگ و هنر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: هنر نمایش جایگاه خوبی در عرصه اقتصاد فرهنگی و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر دارد و در این چند روز برگزاری جشنواره، استقبال کم نظیر مردم از نمایش‌های خیابانی اجرا شده در سطح شهر دلیلی بر این مدعاست.

وی اظهار امیدواری کرد تا تقویت هنر نمایش آینده‌ای روشن را برای گردشگری منطقه آزاد ارس رقم برند.

گفتنی است هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با محورهای موضوعی شامل ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرز و مرزبانی، ترویج فرهنگ صلح و دوستی بین ملت ها، حمایت از تولید ملی، معرفی پتانسیل های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد ارس، شهر سالم جامعه ایمن، ژئوپارک و مناطق حفاظت شده ارس، معرفی آداب، سنن و آیین های نوروزی، تاثیر بحران کرونا ، مدافعین سلامت و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

همچنین دبیرخانه جشنواره با هدف حمایت و تشویق گروه های نمایشی خلاق از سراسر کشور و نیز تقویت روحیه نشاط و شادمانی نزد شرکت کنندگان و مخاطبان جشنواره بخش مسابقه آزاد جشنواره را به صورت رقابتی برگزار کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران