در حال بارگذاری ...
از شنبه ۲۵ دی؛

نمایش "طربنامه مرد دستفروش" به صحنه می رود

نمایش "طربنامه مرد دستفروش" نوشته مرتضی هاشم پور و با کارگردانی علی فتوحی از ۲۵ دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری تربیت به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی ، علی فتوحی کارگردان نمایش "طربنامه مرد دستفروش" شامگاه پنجشنبه در نشست خبری این نمایش گفت: داستان این نمایش مربوط به خانواده ای است که ارثیه ای به نام درخت انگور دارند و اختلافاتی بر سر این موضوع در خانواده بوجود می آید.‌
وی افزود: جنس متن این نمایش ایرانی و  متن سیار است، اما می توان گفت رویداد این نمایش شاید قبل از انقلاب اتفاق افتاده است.
فتوحی ادامه داد: با توجه به سبک نمایشی، اجرای کارهای ایرانی در سالن های بزرگ و تالار صحنه ای امکان پذیر نیست چون باید بازیگران با مخاطبان ارتباط بگیرند و این ارتباط و تبادل انرژی در بلک باکس امکانپذیر است.

این کارگردان تبریزی در ادامه با انتقاد از امکانات تئاتری در تبریز افزود: آذربایجان شرقی بعد از تهران از نظر تماشاگر و مخاطب تئاتر جایگاه اول را دارد، اما امکانات ما در مقایسه با کل کشور رتبه بیستم  قرار دارد. من این مشکلات را همیشه از مسئولین مطالبه کرده ام و آنان همواره گفته اند حل می‌شود! حالا کی و چه زمانی مشخص نیست!
علی فتوحی ادامه داد: متاسفانه عدم وجود بلک باکس استاندارد در تبریز باعث می‌شود کارگردان و بازیگران نتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.
این دانش آموخته تئاتر ضمن انتقاد از عملکرد انجمن نمایش استان آذربایجان شرقی گفت: آئین نامه ای در بدو ورود کرونا به کشور تصویب شد که در آن گفته شده بود سالن های نمایش با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند و هزینه ۵۰ درصد دیگر سالن را دولت متقبل می‌شود اما تاکنون هیچ یک از عزیزان نتوانسته اند هزینه آن ۵۰ درصد را از انجمن نمایش اخذ کنند.
براساس این گزارش، بازیگران نمایش "طربنامه مرد دستفروش" با بازی یوسف اکبرزاده، بهرام حسن بابایی، محمدرضا قنبری، الهام نظیری، فاطمه تیموری، مسعود محمدیان از 25 دی ماه ماه در مجتمع فرهنگی هنری تربیت به صحنه می‌رود.
همچنین امیر نادری و وحیده نویدی(دستیاران کارگردان)، رامین بوستانی (مدیر اجرا)، امیر نادری و میلاد بصیر معادن (طراح صحنه)، کوروش صفایی (طراح نور)، افسانه فتوحی (مدیر صحنه)، شقایق کریمی (منشی صحنه)، فاطمه عبدویسیان (طراح لباس)، ترمه پارسا و سیده آیسان هاشمپور (گریم)، سید فرشاد هاشم پور (مدیر هماهنگی)، امید مجیدپور (طراح پوستر)، یاسین عباسعلینژاد (دکوراتور)، نفس تبریزی (عکاس و روابط عمومی)، مسعود محمدیان (آهنگساز و ترانه سرا)، روزبه مقدم نژاد (کمانچه)، مسعود آهن پنجه (پرکاشن)، استودیو ضبط: هورمند، در این نمایش علی فتوحی را یاری می‌کنند.
گفتنی است،عصر امروز (25 دی ماه) زنگ افتتاح این نمایش با حضور روح اله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید هنری استان به صدا در آمد.
این نمایش از امروز تا 15 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری تربیت تبریز(تئاتر شهر تبریز) بروی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران