در حال بارگذاری ...
همزمان با رونمایی از پوستر؛

عالیجناب در تبریز بروی صحنه می‌رود

نمایش عالیجناب به نویسندگی و کارگردانی ائلمان نیکمندان پس از رونمایی پوستر، به اجرا می رود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، این نمایش به قلم ائلمان نیکمندان توسط همین هنرمند جوان تبریزی به صحنه می‌رود.
این نمایش با تک‌بازی، هادی بختیاری به صحنه خواهد رفت، همچنین فراز ثقه‌الاسلام به عنوان سرپرست گروه، مریم فهیمی دستیار کارگردان، سوسن عزتی منشی صحنه، رضا نیکخواه امور تبلیغاتی و میلاد زاده باقر به عنوان گرافیست در اجرای این نمایش همکاری دارند.
ائلمان نیکمندان کارگردان نمایش "عالیجناب" در آیین رونمایی پوستر این نمایش اظهار داشت: خوشحالیم امروز بعد از دو سالی که مجموعه تئاتر شهر به دلیل تعمیرات و کرونا تعطیل بود به یاری خدا فرصتی دست داد، تا با کاهش آمار ابتلا به بیماری و روند صعودی واکسیناسیون دوباره بتوانیم به اجرای نمایش بپردازیم.

وی افزود: رونمایی از پوستر نمایش بهانه ای بود تا بعد از رخوت طولانی فضای فرهنگی و هنری شهر تبریز با کمک رسانه ها در میان اخبار تلخ روزمره خبرهای خوش جریان زندگی و هنر در شهر را به گوش مردم برسانیم تا قدمی باشد برای ارتباط دوباره و پیوستن مخاطبان به هنرمندان تئاتر است، و بتوانیم دوباره تماشاگر را به سالنهای تئاتر بازگردانیم.
نیکمندان در رابطه با این نمایش گفت: نمایش عالیجناب بخشی دراماتیزه شده و خلاصه ای از نمایشنامه اصلی است که به روی صحنه می رود.
کارگردان نمایش عالیجناب با اشاره به شرایط سخت حاضر در جامعه در زمینه فعالیتهای هنری اذعان داشت: از آنجا که تئاتر ما کمی به لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی ندارد، متاسفانه نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم و مجبور شدیم براساس دارایی هایمان کار را پیش ببریم.
این هنرمند تبریزی تاکید کرد: شخصیت نمایش عالیجناب نماینده ای از تمام اقشار جامعه است، تمام نشدنهای اجتماعی را شامل می شود که تلاش می کند و نمی شود، رنج های یک فرد در دل جامعه ای که به انسان فشار می آورد تا از مسیر پیشرفت باز ماند.
هادی بختیاری، بازیگر نمایش عالیجناب نیز گفت: بعد از 2 سال تعطیلی سالن های تئاتر دوباره روی صحنه خواهم رفت بسیار خوشحالم و هیجان و استرس دارم، امیدوارم آنطوری که فکر می کنیم پیش برود، با وجود مشکلات و تایم کاری طولانی من و ائلمان مجبور بودیم شبها تا صبح تمرین کنیم. امیدواریم که اجرای خوبی داشته باشیم خارج از مسائل فنی که سعی کردیم کاری با کیفیت ارائه دهیم، انتظار داریم بعد از این ایام رخوت استقبال خوبی از کار شود.

وی در رابطه با کاراکتر این نمایش گفت: شخصیتی که روی صحنه دنبال عالیجناب می گردد و آشفتگی دارد می توانیم تک به تک ما باشیم، عالیجناب نماد کسی است که به انسان انگیزه و او را به جلو هل می دهد، همه ما چنین عالیجنابهایی در زندگی داریم، عالیجناب من مادرم است که همیشه به من انرژی می دهد و مرا تشویق می کند.
میلاد سبزقلم (زاده باقر)، طراح پوستر نمایش عالیجناب نیز، در این مراسم گفت: وقتی قرار شد پوستر این نمایش را طراحی کنم، در اولین مواجهه با تمرین مدام صحنه نقاشی اسکریم را یادم می انداخت و استفاده خلاقانه روی جلد کتاب بی شعوری، با اقتباس از این تصویر و ایده یابی اساس طرح را بر این اساس قرار دادم.
شهرام خزرایی، هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز نیز در آئین رونمایی پوستر نمایش عالیجناب گفت: متاسفانه از زمانی که کرونا شروع شده ما نتوانستیم تئاتر ببینیم، برخی از دوستان از جمله سیامک افسایی عزیز در دوران سخت کرونا سعی کردند چراغ تئاتر را روشن نگه دارند، ما خیلی از دوستان و عزیزانی را در این دوران از دست دادیم، از طرفی هم خوشحالیم که اجراهای تئاتر شهر استارت می خورد، امیدوارم این نمایش استارت خوبی باشد و همه ما که ادعای فرهنگی بودن داریم موظفیم مبلغ هنر باشیم و قدمی برای محکمتر شدن این استارت برداریم، از همه دوستان خواهش می کنم، سعی کنیم عاملی باشیم برای جذب تماشاگر به سالنهای تئاتر.
در ادامه مراسم آئین رونمایی از پوستر نمایش "عالیجناب" توسط شهرام خزرایی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور انجام شد.
ائلمان نیکمندان، کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است که اولین کلاسهای بازیگری را زیر نظر شهرام خزرایی آغاز کرده و چندین تجربه بازیگری در کارنامه خود دارد، اولین تجربه کارگردانی حرفه ای خود را به صحنه می برد، علاوه بر این نیز یک کار اثر تک بازی دیگر برای اجرای نمایش در نوبت رزرو سالن دارد.
گفتنی است، زنگ افتتاح نمایش عالیجناب روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در مجموعه تئاتر شهر تبریز توسط علی پوریان نویسنده، بازیگر و کارگردان مطرح تبریزی نواخته خواهد شد.




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران