بهنام پناهی، چهار صندوق استاد بهرام بیضایی را در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می برد.
به گزارش ایران تئاتر از آذربایجان شرقی،نمایش «چهار صندوق» یکی از برجستهترین آثار استاد بهرام بیضایی است که محتوای پری را برای مخاطب ارائه میدهد. این نمایش که لحظه به لحظهاش حاوی نکات مهمی برای مخاطب میباشد قرار است از ۲۵ مهرماه،توسط کارگردان با سابقه تبریزی در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریز(تئاتر شهر تبریز)پذیرای مخاطبان و علاقه مندان تئاتر باشد.
پیش بینی میشود به دلیل سابقه اجرایی این نمایش توسط خود استاد بیضایی و حواشی پیرامون متن و اجرا،استقبال خوبی از این نمایش در تبریز انجام شود.
نویسنده:بهرام بیضایی،طراح و کارگردان:بهنام پناهی،بازیگران:حمید مجدآبادی،سودا برمایه،محمد زیرک،فهیمه جهانی،محمد امین مینویی،موسیقی:رعنا زارع پور،دستیار کارگردان:آیلین مجد آبادی،طراح لباس:حمیده طالب زاده،مدیر صحنه:پرستو شاپوری،منشی صحنه:هلیا فرهادی،اجرای نور:کوروش صفایی،علی منافی،گریم،طراح پوستر و بروشور:اسما رحیمی،موسیقی و نوازنده سه تار:رعنا زارع پور،کمانچه:پارمیس ستاری،ساز کوبه ایی و افکت:علیرضا ولیپور،روابط عمومی:مهرداد خردمند
از ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ هر روز ساعت ۱۸ پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت(تئاتر شهر تبریز)
مهدی لزیری، داور بیستوهشتمین جشنواره تئاتر منطقهای سهند که صبح امروز در هنگام تماشای یک نمایش، به دلیل افت اکسیژن، مجبور به ترک سالن شده بود، در بیمارستان بستری شد.
پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقهای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استانها گفت امید که شاهد موفقیتهای بیش از پیش باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقهای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه ظهور رسیده، به واقع ثمره اندیشه انسانهایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی، انسانی و اجتماعی را ...
استاندار آذربایجانشرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقهای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرشها و اندیشهها دانست که فضایی مناسب را فراهم میکند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.
حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیدهای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، میگوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.