در حال بارگذاری ...
با رعایت پروتکل های بهداشتی؛

آیین یادبود استاد حسین فخرایی در اهر برگزار شد

آئین یادبود استاد فخرایی هنرمند فقید ، پیشکسوت تئاتر استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر با حضور هنرمندان، مسئولین و سایر اقشار مردم در اهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، آئین یادبود هنرمند فقید ، پیشکسوت تئاتر استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر با حضور هنرمندان ،مسئولین و  اقشار مختلف مردم در اهر برگزار شد.

درآغاز الیاس ممی پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با تشکر از حضار در این مراسم به خانواده استاد فخرایی و جامعه هنری تسلیت گفت.

وی زحمات چندین ساله این پیشکسوت تئاتر استان را در تعلیم و تربیت جوانان و پیشرفت تئاتر شهرستان بسیار ماندگار دانسته و افزود:امروز شهرستان اهر پس از تبریز دومین شهر تئاتری استان بوده و با برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نقش پر رنگی را در عرصه تئاتر استان دارد و این امر میسر نمی‌شد مگر با تلاش هنرمندان و هدایت استاد فخرایی عزیز.

ممی پور در ادامه انتخاب شهرستان اهر به عنوان شهر خلاق هنرهای نمایشی کشور بسیار مهم بر شمرد و اظهار داشت:از مسئولین شهری اهر درخواست می‌کنم که جهت برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به یاد استاد فخرایی تلاش خود را به کار گیرند.

در ادامه استاد رحیم ترابی پیشکسوت تئاتر شهرستان اهر بیوگرافی از زندگینامه هنری استاد فخرایی را قرائت کرد و از فعالیت و همکاری چندین ساله خود به عنوان یک همکار و شاگرد اشاره کرد و از زحمات چندین ساله ایشان بابت آموزش و پرورش هنرمندان مستعد تقدیر و تشکر کرد.

استاد اعلم الهدی دوست و همکار استاد فخرایی دقایقی کوتاه به بیان خاطراتی از دوران فعالیت خود با استاد فخرایی پرداخت و ایشان را انسانی به تمام معنا و چهره ماندگار هنر این شهر دانست و زحمات ایشان را در عرصه فرهنگ و هنر بی بدیل خواند.
حمایت همه جانبه شورای شهر اهر از تئاتر این شهرستان

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اهر با اهداء شاخه گلی یا دو خاطره این هنرمند فقید را گرامی داشتند و در ادامه علی اسحقی رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر اهر ضمن تقدیر و تشکر از انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان به خاطر برپایی این مراسم به خانواده محترم استاد فخرایی تسلیت گفت و از زحمات این استاد بابت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این شهر تقدیر و تشکر کرد.
وی یاد اور شد تجلیل از پیشکسوتان،هنرمندان و...از وظایف شورا است که اعضاء دوره ششم با دغدغه فرهنگی پیشقدم در برگزاری همچین مراسماتی هستند.

او نقش پیشکسوتان را بسیار با اهمیت بر شمرد و حمایت همه جانبه شورا را از تئاتر این شهرستان اعلام کرد و انتخاب اهر به عنوان شهر خلاق کشور در حوزه هنرهای نمایشی را افتخار بزرگی برای این شهر دانست و مسئولین را برای حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران فراخواند.

بعد از بیانات علی اسحقی تندیس استاد حسین فخرایی که به پیشنهاد شورا توسط هنرمندان اهری طراحی شده بود توسط شهردار محترم جناب آقای حسن زاده به خانواده محترم استاد فخرایی اهداء شد.
نصب تندیس استاد حسین فخرایی به عنوان نمونه معلم هنرمند در اهر

در ادامه پور فتحی مدیر محترم آموزش پرورش از طرف فرهنگیان شهرستان اهر این ضایعه دردناک را به خانواده محترم استاد فخرایی و جامعه هنری شهر تسلیت گفت و ایشان را معلمی اخلاق مدار و انسانی وارسته و به تمام معنا و الگویی برای همه فرهنگیان و معلمان معرفی کرد و نقش این معلم هنرمند را در تربیت،آموزش وپرورش نوجوانان و جوانان بی بدیل خواند.

پورفتحی احداث موزه فرهیختگان و فرهنگیان را از برنامه‌های آینده نزدیک اداره آموزش پرورش بر شمرد و از نصب تندیس استاد حسین فخرایی را به عنوان نمونه معلم هنرمند خبر داد.

وی همچنین قول همکاری جهت چاپ مجموعه کتاب معلمان هنرمند و آثار به یاد ماندنی استاد فخرایی را که توسط انجمن هنرهای نمایشی تدوین و گرد آوری خواهد شد را داد و آن را کاری بسیار ارزشمند خواند.

در پایان سخنرانی لوح حکم کارگزینی استاد فخرایی در اولین سال استخدام خود که توسط این اداره تهیه شده بود به خانواده آن مرحوم اهداء گردید.
احترام به پیشکسوتان وظیفه همه هنرمندان

احمد رجب پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی ضمن ادای احترام به مقام و زحمات چندین ساله استاد فخرایی اخلاق و رفتار این پیشکسوت تئاتر که از خصوصیات بارز استاد فخرایی بود سخن گفت.
وی احترام به پیشکسوتان را از وظایف همه هنرمندان جوان بر شمرد و موفقیت جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را در سایه پیشکسوتانی همچون استاد فخرایی دانست.

وی در پایان از انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر به خاطر برپایی مراسم تقدیر و تشکر کرد.

لزوم ایجاد قطعه هنرمندان و نام آوران اهر

در پایان این مراسم عباس خلیفه لو دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر تشکر از حضور هنرمندان،مسئولین و همشهریان بابت حضور در این مراسم،ضمن ادای احترام به زحمات استاد فخرایی بابت زحمات گرانقدرش در طول سالهای متمادی،ایجاد قطعه هنرمندان را از مسئولین خواستار شد و افزود:امروز هنرمندان باشیوع کرونا در حالت تعلیق به سرمی‌برند و علنا باشیوع کرونا متاسفانه اجرا‌ها نیز بصورت حداقلی‌ترین ممکن کاهش یافت و هنرمندان نیز با مشکلات عدیده روبرو هستند و برای اینکه به این عزیزان ارزش‌های حداقلی داده شود باید یک قطعه‌ایی بنام این عزیزان ثبت شود.

گفتنی است،مراسم یادبود مرحوم استاد حسین فخرایی توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیر خانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران،شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر در ۲۴ شهریور ماه در سالن میرزا جعفر قراجه داغی برگزار گردید.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران