در حال بارگذاری ...

استاد حسین فخرایی در گذشت

استاد حسین فخرایی پیشکوست تئاتر استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، استاد حسین فخرایی هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان اهر ، متولد دی ماه سال ۱۳۲۰ شمسی، از پانزده سالگی وارد عرصه هنر شد و در سال ۱۳۳۸ برای اولین بار در این شهر به روی صحنه تئاتر رفت. در سال ۱۳۳۹ کارت خبرنگاری «اطلاعات جوان» را دریافت کرد و به ارسال اخبار از رویدادهای هنری اهر مبادرت ورزید.
وی موسس «کلوپ هنری شهاب» در اهر بود و از آثاری که به کارگردانی او روی صحنه رفت، می توان؛ عدل الهی، حاجی جبار، صونا خانیم، حسن البکر، قهوه خانه مشدقنبر، فانوس نامه، در چنگال شیطان، فریادی بر طاق آسمان، چشم در برابر چشم و گداعلی را نام برد.
فخرایی در مهرماه سال ۱۳۷۳ و پس از ۳۳ سال خدمت در آموزش پرورش به مقام بازنشستگی نایل آمد.
ایشان چند سال مسئولیت فرهنگسرای شهرداری اهر را نیز برعهده داشت.
گفتنی است؛ تابستان سال ۹۲ در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از استاد فخرایی تجلیل شد.

استاد حسین فخرایی امروز ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ دعوت حق را لبیک گفت.
در همین راستا، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و همچنین دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر ارسباران با صدور پیام های جداگانه درگذشت استاد فخرایی را تسلیت گفتند در پیام روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی آمده است؛
انالله واناالیه راجعون
خبر درگذشت پیسکسوت تئاتر استان وشهرستان اهر، استاد حسین فخرایی موجب تألم و تأثر فراوان گردید.
بی شک تلاشهای ارزنده این هنرمند به عنوان اولین مؤسس کلوپ هنری هنری در شهرستان و نقش مؤثر ایشان در پرورش استعدادهای هنری نوجوانان و جوانان این دیار بر کسی پوشیده نیست .
انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، ضمن آرزوی تسلی برای خانواده شریف ایشان، فقدان این عزیز را به جامعه هنری تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن فقید سعید، غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می نماید.




نظرات کاربران