در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با فعالان تئاتر تبریز تاکید کرد:

افزایش کمی و کیفی متون ایرانی با اتکاء به ظرفیت های تئاتر تبریز

پس از مراسم بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، در آخرین ساعات شب چهارشنبه،در نشست صمیمانه فعالان تئاتر تبریز در هتل بین المللی تبریز حاضر شد.

به گزارش ایران تئاتر از تبریز؛ شامگاه روز چهارشنبه، نهم تیر ماه مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) افتتاح شد. مراسم بازگشایی این مجموعه با حضور مسئلان استانی و کشوری در سال تربیت برگزار شد. حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، وحید لک، مسئول گروه های تئاتری اداره کل هنرهای نمایشی، هوشنگ توکلیو فرهاد قائمیان، هنرمندان مطرح تئاتر و سینمای کشور از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.

پس از مراسم بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، در آخرین ساعات شب چهارشنبه، با حضور در هتل بین المللی تبریز در نشست صمیمانه فعالان تئاتر تبریز حاضر شد.

آشنا در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز و آذربایجان  در تئاتر ایران، این خطه را پیشرو تئاتر ایران دانست و گفت: در طول تاریخ تبریز در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری پیشتاز و جریان ساز بوده است و تئاتر نیز از جمله مهمترین و برجسته ترین حوزه هایی است که تبریز خاستگاه آن بوده است. آشنا تصریح کرد: تبریز محل تولد و فعالیت بسیاری از نمایش نامه نویسان مطرح تئاتر کشور بوده است و سعی ما نیز بر این است تا با تمرکز به حوزه نمایش نامه نویسی و ظرفیتی که تبریز دارد، تولیدات این شهر را در حوزه متون نمایشی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش دهیم و لذا نگاه ویژه ای به این خطه هنرپرور خواهیم داشت.

در این جلسه قادر آشنا در جریان دغدغه های فعالان تئاتر تبریز قرار گرفت . در این نشست مقرر شد موضوعات موردنظر فعالان تئاتر تبریز، مورد پیگیری واقع شود.




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران