در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره

داوران جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجویی پودس معرفی شدند

در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر پودس داوران بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره تئاتر پودس ، در این دوره از جشنواره هفده داور در بخش مختلف جشنواره داوری می‌کنند.

 جشنواره تئاتر دانشجویی پودس که به‌عنوان مهم‌ترین رویداد رقابتی و جشنواره‌ای در عرصه هنر تئاتر دانشگاهی و دانشجویی در شمالغرب کشور است را می توان  یکی از  پنج جشنواره معتبر دانشجویی کشور محسوب کرد، حال این جشنواره در شرایطی چهاردهمین دوره خود را با دبیری رسول ایرانزاد پشت سر می‌گذارد که شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور مختصات برگزاری این جشنواره‌ را با شرایط بسیار پیچیده ای مواجه کرد و تعطیلی فعالیت‌های نمایشی مجتمع ها و دانشگاه ها و همچنین سالن‌های میزبان آثار نمایشی و مجموعه بازار بزرگ تبریز که برای نخستین بار قرار بود تا میزبان هنر تئاتر  باشد، سبب شد تا تنها راه پیشبرد این رویداد بعنوان مهم ترین جشنواره تئاتر دانشجویی خارج از مرکز بستر فضای مجازی باشد، که می توان گفت آن نیز ویژگی‌های این دوره جشنواره را متمایزتر از ادوار دیگر ساخته است.

همچنین سه محور «نمایشنامه نویسی، جایزه دکتر غلامحسین ساعدی»، «پژوهش تئاتر» و «پوستر تئاتر» برای نخستین‌بار به‌عنوان بخش‌های اصلی و استوانه این جشنواره تعریف شده است.

 در این دوره از جشنواره، هفده داور در بخش مختلف جشنواره داوری می کنند که اسامی آنها به تفکیک بخش به شرح ذیل است:

داوران بخش پژوهش تئاتر: سیروس مصطفی، هادی ولی پور و رامین نصیری

داوران بخش نمایش رادیویی: نرجس ابراهیمی، سجاد دشتی و زکیه جعفری

داوران بخش پوسترتئاتر: شاهین علوی، امین یاوری و مهیار علیزاده

داوران بخش نمایشنامه نویسی« جایزه دکتر غلامحسین ساعدی»: اصغر نوری، فریدون ولایی و اکبر شریعت

 در بخش تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای که اعضای هیات انتخاب آن متشکل از؛ سیما کهنمویی، سعیده حامد، حامد رسولی، علی فتوحی و حسین اصل عبداللهی بود داوری آثار برعهده؛ علی پوریان، حسین اصل عبداللهی، حامد شفیع خواه، اصغر نوری و شادی امیری خواهد بود.

چهاردهمین جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجویی پودس، هفته اول مرداد ماه هزار و چهارصد با معرفی برگزیده های خود در تبریز به کار خود پایان خواهد داد




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران