در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره خبرداد؛

برگزیده‌های جشنواره تئاتر دانشجویی پودس مرداد ماه معرفی می‌شوند

دبیر چهاردهمین جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجویی پودس اعلام کرد: این جشنواره هفته اول مرداد ماه با معرفی برگزیده های خود در تبریز به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارشخبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، رسول ایرانزاد گفت: جشنواره تئاتر دانشجویی پودس که به‌عنوان مهم‌ترین رویداد رقابتی و جشنواره‌ای در عرصه هنر تئاتر دانشگاهی و دانشجویی در شمال‌غرب کشور است را می توان  یکی از پنج جشنواره معتبر دانشجویی کشور محسوب کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا مختصات برگزاری این جشنواره‌ را با شرایط بسیار پیچیده ای مواجه کرد و تعطیلی فعالیت‌های نمایشی مجتمع ها و دانشگاه ها و همچنین سالن‌های میزبان آثار نمایشی و مجموعه بازار بزرگ تبریز که برای نخستین بار قرار بود تا میزبان هنر تئاتر باشد، سبب شد تا تنها راه پیشبرد این رویداد به عنوان مهم ترین جشنواره تئاتر دانشجویی خارج از مرکز، بستر فضای مجازی باشد، که می توان گفت آن نیز ویژگی‌های این دوره جشنواره را متمایز تر از ادوار دیگر ساخت.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه محور «نمایشنامه نویسی، جایزه دکتر غلامحسین ساعدی»، «پژوهش تئاتر» و «پوستر تئاتر» برای نخستین‌بار به‌عنوان بخش‌های اصلی برگزار شد.

ایرانزاد با اشاره به اینکه هفده داور در بخش مختلف جشنواره داوری می کنند، اسامی آنان را به تفکیک بخش به شرح زیر اعلام کرد:

داوران بخش پژوهش تئاتر: سیروس مصطفی، هادی ولیپور و رامین نصیری

داوران بخش نمایش رادیویی:نرجس ابراهیمی، سجاد دشتی و زکیه جعفری

داوران بخش پوستر تئاتر: شاهین علوی، امین یاوری و مهیار علیزاده

داوران بخش نمایشنامه نویسی « جایزه دکتر غلامحسین ساعدی»: اصغر نوری، فریدون ولایی و اکبر شریعت

وی همچنین گفت: در بخش تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای اعضای هیات انتخاب متشکل از؛ سیما کهنمویی، سعیده حامد، حامد رسولی، علی فتوحی و حسین اصل عبداللهی بود داوری آثار برعهده؛ علی پوریان، حسین اصل عبداللهی، حامد شفیع خواه، اصغر نوری و شادی امیری خواهند بود.

جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجویی پودس به همت موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز برگزار می شود.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

نظرات کاربران