در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه منتشر شد

فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان جلفا

فراخوان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان جلفا با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا و همکاری موسسات هنری منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، نخستین جشنواره نمایش نامه خوانی در سال جهش تولید به همت نمایندگی انجمن نمایش شهرستان جلفا، با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا و همکاری موسسات هنری و دستگاههای اجرایی ذیربط شهرستان، با توجه به وضعیت موجود جامعه که متاثر از ویروس کروناست، با شیوه اجرایی متفاوت در بخش نمایش نامه خوانی به صورت منطقه ای (جلفا، مرند، شبستر، خدآفرین) برگزار می‌شود.

کشف استعداد های خلاق،اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن ،هدایت و حمایت گروه‌های تئاتری با هدف و تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

محورهای جشنواره
 جهش تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)
 2.کرونا و مقابله با آن( زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن - کرونا و آسیب‌های اجتماعی)
3. فرهنگ ایثار و شهادت(چهلمین سالگرد دفاع مقدس)4
. آسیب های اجتماعی(اعتیاد، طلاق،کودکان کار و خیابان و...)
5. موضوعات آزاد
موضوعاتی هستند که هنرمندان حوزه نمایش می توانند آثار خود را در قالب دی وی دی  تا 25 بهمن ماه 99 به دبیرخانه جشنواره واقع در هادیشهر ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا ارسال کنند ویا  نسخه با کیفیت درپیام رسان به شماره 09147854012  بارگذاری کنند .و ارائه (پی دی اف)متن نمایشنامه الزامی است.

 مقررات جشنواره

* هر کارگردان با یک اثر می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

 * متون اورجینال و فولکلور برگرفته از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی مذهبی، جهش تولید، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، کرونا و مقابله با آن و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی از اولویت برخوردار خواهند بود.

*متون شرکت کننده بایستی ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد می باشد و متون اقتباسی می‌تواند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر و تشخیص هیئت انتخاب آثار در بخش رقابتی شرکت کند.

*با توجه به وضعیت موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا آثار به صورت آنلاین اجرا خواهند شد.

*بازبینی و داوری آثار صرفاً از طریق مشاهده فیلم ارسالی صورت می گیرد.

این جشنواره با اتکا به منابع مالی شهرستانی و با حمایت بخش خصوصی برگزار خواهد شد، و اعلام نتایج و ارزیابی آثار 3 اسفند خواهد بود و آیین اختتامیه این جشنواره در هفتمین روز از اسفند ماه 99 مصادف با ولادت حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد. 




نظرات کاربران