در حال بارگذاری ...
در جشنواره صاحبدلان

نمایش میدانی و آیینی مذهبی «پولکه» در مرند اجرا شد

نمایش آیینی مذهبی "پولکه" منتخب دهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان، در دو فاصله زمانی اربعین حسینی و ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مرند اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، مهدی صالحیار بعنوان پژوهشگر و کارگردان این نمایش آیینی، با ذکر این که این آیین مذهبی در برخی روستاهای آذربایجان اجرا می شود، اعلام کرد با پذیرش این نمایش در بخش خیابانی دهمین جشنواره ملی تئاتر صاحبدلان، اجرای این نمایش با رعایت پروتکلهای بهداشتی در تاریخ های ٣ و ٤ آبانماه و ٢٧و٢٨ دیماه در محوطه فضای باز مجتمع فرهنکی مرند و با همکاری دفتر تئاتر خیابانی انجمن نمایش استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند اجرا شد.
هنرمندان این نمایش : محمدتقی اورعلیزاده، توحید شکری، غلامرضا محمدیان، مهدی حسنزاده، علی سلمانی و جعفر آسوده حال بوده و موضوع آن به اشاره به مراسم تست گذاری و پولکه گردانی در سوگ سیدالشهدا می باشد.




مطالب مرتبط

با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند
با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با حضور ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۶ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۳ اثر در بخش آئینی سنتی ۵ الی ۷ آبان‌ ماه به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران