در حال بارگذاری ...
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی؛

فضای مجازی برای اجرای تئاتر و معرفی اثرها در شرایط موجود اهمیت بسیاری دارد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خدمت رسانی فضای مجازی برای اجرای تئاتر و معرفی اثرها در شرایط موجود اهمیت بسیاری دارد، افزود: متاسفانه ما نتوانستیم استفاده از این ابزارها را تقویت کنیم و روش سنتی را در پیش گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی،به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی،علی پیروز منش در آئین اختتام این جشنواره با اشاره جایگاه هنر و هنرمند از زبان مرحوم علامه جعفری، گفت: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دولتی که مجری آن هستند این است که ارزش والای هنر را در متعالی ساختن انسان ها جاری کنند.

علی پیروزمنش گفت: تمام هم و غم ما حضور موثر این هنرمندان در جامعه و فرهنگ حاکم بر آن است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی فضای مجازی برای اجرای تئاتر و معرفی اثرها در شرایط موجود اهمیت بسیاری دارد، افزود: متاسفانه ما نتوانستیم استفاده از این ابزارها را تقویت کنیم و روش سنتی را در پیش گرفتیم.

پیروزمنش گفت: حال که شرایط به نوعی بحرانی است ما نه زیرساخت آماده ای داریم، نه هنرمند و نه محتوای آماده ای داریم و همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا با چالش هایی مواجه شویم که زمان بر هستند و آسیب های جدی را به این عرصه وارد می سازند.

وی افزود: در شرایط فعلی، بیشتر هنرمندان در شرایط سختی از نظر مالی به سر می برند که خوشبختانه هفته قبل هیئت دولت با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، بیمه بیکاری هنرمندان را به تصویب رساندند و هر چند شرایط اجرایی خاصی دارد اما سعی می کنیم تا همه هنرمندان از این شرایط بهره لازم را ببرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به وضعیت ساختمان تئاتر شهر استان گفت: تخصیص بودجه دیر هنگام و فوت رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد استان باعث تاخیر در به پایان رسیدن بازسازی این ساختمان شد، اما خوشبختانه در مراحل پایانی است و به زودی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران