در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگو ارشاد اسلامی استان تشریح کرد؛

به دنبال جذب اعتبار جهت تامین تجهیزات تئاتر شهر تبریز هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آخرین وضعیت فرآیند مقاوم‌سازی و بازسازی تئاتر شهر تبریز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی_فرشید ولی زاده، محمد محمدپور درباره آخرین وضیعت بازسازی تئاتر شهر در جمع خبرنگاران گفت: در مجموعه تئاتر شهر تبریز، برنامه‌های مقاوم سازی و بازسازی طبق پیش‌بینی‌ها انجام شده و بخش‌هایی مثل تاسیسات برق و... نیز که برای فازهای بعدی گذاشته بودیم، با تامین اعتبار در دستور کار قرار گرفته است؛ در حال حاضر به دنبال تامین تجهیزات هستیم و در صورتی که اعتبارات لازم تامین شود، سعی می‌کنیم این مجموعه را به زودی در اختیار جامعه تئاتری قرار دهیم.

وی در پاسخ به این‌ سوال که چه زمانی این پروژه به اتمام می‌رسد، گفت: این موضوع بستگی به تامین اعتبارات دارد و اگر تامین اعتبارات در دست خودمان بود، می‌توانستیم زمان قطعی اعلام کنیم، اما چون تامین منابع با توجه به وضعیت اعتبارات و بودجه انجام می‌شود، نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد؛ اما سعی می‌کنیم تا حد امکان و هر چه سریع‌تر بخش‌هایی را تکمیل کرده و به هر شکل اعتبارات لازم تامین شود تا مجموعه را به شکل نسبتا کامل تحویل جامعه هنری استان دهیم.

محمدپور با بیان این‌که حدود 17 ماه است که عملیات مقاوم سازی و باززنده سازی تئاتر شهر تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این مجموعه را در اولویت خود قرار داده و در این راستا، مرحله به مرحله تامین اعتبار شده و فرآیند مقاوم سازی و تکمیل یک سری بخش‌ها انجام شد؛ در حال حاضر نیز بخش تاسیسات و نمای ساختمان را تامین اعتبارکرده‌ایم و این بخش هم تکمیل می‌شود تا به زودی مجموعه را تمام کرده و تحویل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که نزدیک سه میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه می‌شود، افزود: اگر اعتبارات به طور کامل تامین شود، به زودی این مجموعه را تحویل جامعه تئاتری استان خواهیم داد.

وی در ادامه به تاریخچه تئاتر شهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه در سال 1350 به عنوان مرکز آموزش تئاتر و بخش‌هایی از آن نیز به عنوان تالار فرهنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اواخر دهه 70 بخشی از آن بازسازی شده و یک طبقه به این مجموعه اضافه شد.

محمدپور با بیان این‌که این مجموعه در سال 86 تحت عنوان «تئاتر شهر تبریز» نام گرفت، افزود: در سال 97 نیز کاربازسازی اساسی این مجموعه شروع شد و با ایجاد پلاتوها، ظرفیت تمرین و... در این مجموعه تقریبا دو برابر شد.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت
پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت

تمنا (زهرا) یوسفی، هنرمند جوان تئاتر اهل ملکان پس از تحمل یک دوره بیماری 2 آبان ماه 1402 درگذشت، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی پیام تسلیتی را در این خصوص منتشر کرد.

|

نظرات کاربران