در حال بارگذاری ...
در این بیمارستان، ما مسئولیت کابوس های بیماران را قبول نمی کنیم

هادی ولی پور «بانو آئویی» را در تبریز به صحنه برد

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ آئویی نو اوئه که در ترجمه فارسی از آن «بانو آئویی»، یاد شده است توسط هادی ولی پور در تبریز به روی صحنه رفت. 

 یوکیو می‌شیما نویسنده «بانو آئویی» بوده است.  45اثری شگرف و سرد برگرفته از افسانه های مرموز ژاپنی. « سال عمر می‌کند که از 45 سال عمر یک آدم، شاید 15 سال آن عمر مفید نباشد. در 30 سال عمر مفید یوکیو می‌شیما، این نویسنده ژاپنی 257 اثر شامل 40 رمان، بیش از 50 جلد داستان کوتاه، 33 نمایشنامه، چند مجموعه شعر، 2 سفرنامه، چندین مقاله و یک اپرا را به ثبت رسانده‌ است ». این تعریفی است که هوشنگ حسامی، مترجم نمایشنامه بانو آئویی از نویسنده کتاب دارد.
آن طور که از جستجوی اینترنتی به دست آمد، بانو آئویی، از سری داستان‌های کهن و افسانه‌ای ژاپنی‌ست که منتسب به زآمی درقرن پانزدهم بوده که می‌شیما آنرا معاصر و مدرن بازنویسی می‌کند.
در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: زنی بنام آئویی به دلیل پریشان احوالی و آشفتگی روانی در بیمارستانی بستری‌ است. پرستاری مسئول مراقبت از اوست که به هیکارو همسر آئویی که به ملاقات او آمده اعلام می‌کند شب ها وضعیت روانی آئویی وخیم‌تر و دردناک‌تر می‌شود و بانویی آراسته ومیانسال هرشب به دیدار او می‌آید. بانو مثل هرشب و این بار در حضور هیکارو سر می‌رسد و...
هادی وی پور، کارگردان و استاد دانشگاه با به روی صحنه بردن زندگی، عشق، نفرت، اغوا، ترس، مرگ در قالب یک ژاپنی پر مفهوم، تماشاگر را به دنیای احساسات ضد و نقیض می برد. این نمایش در نگارخانه استاد صیامی، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز به روی صحنه رفته است.
بازنویس، طراح و کارگردان: هادی ولی پور قره قیه، با بازی: سجاد راثی، نرجس ابراهیمی، بهناز فتاح زاده، زهرا برنا، امیر ولی پور، نور: سامان ارمی، موسیقی: فرهاد حق سالمی، گریم: سمیه معینی، لباس: فائقه صفری، صحنه آرا: آیدین آقامحمدی، عکاس: سعید کرداوغلی، نعیمه جوشن پور، طراح پوستر: مونا حامد، بروشور: زکیه جعفری، عوامل پشت صحنه: مهدیه یعقوبی، کیا اصغری، فرزاد سقا
 




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران