در حال بارگذاری ...

اطلاعیه دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف در خصوص تعویق جشنواره

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ جشنواره بین المللی تئاتر الف توانست در دور اول برگزاری خود نگاه تمامی هنرمندان تئاتر ایران را به سمت آذربایجان جلب کند. آذر ماه ۱۳۹۸ قرار بر برگزاری دور دوم این جشنواره بود که یکباره و با مشکلاتی که در آبان ماه سال جاری متوجه فضای عمومی و اینترنت کشور شد برگزار کنندگان جشنواره را با چالشی جدی روبرو کرد. از همین رو ستاد اجرایی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف اطلاعیه ای در خصوص تاخیر به وجود آمده در برگزاری این جشنواره منتشر کرد.

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ «جشنواره بین المللی تئاتر الف» توانست در دور اول برگزاری خود نگاه تمامی هنرمندان تئاتر ایران را به سمت آذربایجان جلب کند. وجود امکانات سخت افزاری مناسب در دور اول برگزاری جشنواره، امکان اسکان مناسب و در خور  شان هنرمندان و جشنواره، تعداد و کیفیت بالای آثار  ماخوذه به دبیرخانه جشنواره، کیفیت داوری آثار، نظم تحسین برانگیز امور دبیرخانه ای با احتساب تقویم جشنواره، کارگاه های با کیفیت حاشیه ای در ایام جشنواره و در نهایت میزان بی نظیر استقبال مخاطبان، همه و همه از جمله فاکتور هایی هستند که وجود تنها یکی از آن ها برای برگزاری یک جشنواره کافی است و جشنواره بین المللی تئاتر الف در دور اول برگزاری خود توانست تمام این فاکتور ها را به بهترین نحو ممکن کنار هم بچیند. آذر ماه 1398 قرار بر برگزاری دور دوم این جشنواره بود که اتفاقا اسقبال هنرمندان در ارسال آثار همانند دور اول جشنواره بی نظیر بود، اما به یکباره و با مشکلاتی که در آبان ماه سال جاری متوجه فضای عمومی و اینترنت کشور شد برگزار کنندگان جشنواره را با چالشی جدی روبرو کرد. این مسئله باعث تاخیر در دریافت آثار هنرمندان کشور شد که جشنواره را نیز به تاریخ دیگری موکول کرد. حالا و با آرام شدن فضای عمومی کشور دبیرخانه دومین جشنواره الف با انتخاب اسفند ماه برای برگزاری دور دوم جشنواره بین المللی تئاتر الف منتظر پاسخ مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و اداره کل این وزارت خانه در آذربایجان شرقی پس گذشت مدت زیادی از درخواست برای موافقت تاریخ پیشنهادی برگزار کنندگان جشنواره، هنوز پاسخی به دبیرخانه الف نداده اند. از همین رو ستاد اجرایی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف اطلاعیه ای در خصوص تاخیر به وجود آمده در برگزاری این جشنواره منتشر کرد:

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید با توجه به قطعی سراسری اینترنت و فراهم نبودن امکان حضور مهمانان خارجی، دومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر الف، علیرغم آمادگی همه جانبه‌ی تیم برگزاری، در تاریخ معهود برگزار نشد با این حال، دبیرخانه‌ی جشنواره بعد از بررسی‌های کارشناسی و با در نظر گرفتن مناسبت‌های جشن کریسمس و ایام سال نو میلادی، ایام فاطمیه، ایام مبارک دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی،  اسفند ماه سال جاری را به عنوان تاریخ جدید برگزاری در نظر گرفته و مکاتبات لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز انجام داده است ولی متاسفانه به دلیل طولانی شدن مراحل اداری، هنوز پاسخی قطعی از وزارت مذکور دریافت نشده و تاریخ جشنواره نیز از طرف مراجع ذیربط تایید نشده است در حالی که، ستاد اجرایی جشنواره به همت تیم بازبینی آثار صحنه‌ای و داوران نمایشنامه‌نویسی، آثار رسیده را بررسی نموده و در انتظار اخذ مجوزهای لازم جهت اعلام آثار برگزیده می‌باشد. دبیرخانه و تک‌تک اعضای تیم برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی الف، امیدوارند که مسئولین، با تسریع امور مربوطه، نقشی کارساز در برگزاری این جشنواره که ندای صلح سر داده است، بر عهده بگیرند.

لازم به ذکر است دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف، به ریاست هومن بیگ نژاد و دبیری نادر برهانی مرند در تبریز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران