در حال بارگذاری ...
از زمین چمن تا سالن تئاتر

تراکتور تئاتر شد

شهرام احمدی، کارگردان نمایش کمدی تراکتور اولین تئاتر فوتبالی کشور عصر روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایش کمدی تراکتور، نوشته فریدون والایی و با همکاری گروه ۲۰ نفره از بازیگران استانی و گروه حرکت های آیینی «سوین» به مدت ۱۲ روز در تبریز به روی صحنه می رود.

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ نشست خبری نمایش «تراکتور» شامگاه جمعه، 8 آذر در تالار شمس خانه هنر تبریز برگزار شد.

شهرام احمدی، کارگردان نمایش کمدی تراکتور اولین تئاتر فوتبالی کشور عصر روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایش کمدی تراکتور، نوشته فریدون والایی و با همکاری گروه 20 نفره از بازیگران استانی و گروه حرکت های آیینی «سوین» به مدت 12 روز در تبریز به روی صحنه می رود.

وی تصریح کرد: موضوع این تئاتر در مورد هواداری تیم فوتبال تراکتور  است و در آن 2 خانواده یکی طرفدار تیم فوتبال تراکتور و دیگری طرفدار تیم بولدوزر است و پسر خانواده طرفدار تیم بولدزر خواستگار دختر خانواده طرفدار تراکتور می شود و همزمان با این خواستگاری دیدار تیم های تراکتور و بولدوزر اتفاق می افتد که در ادامه نمایش اتفاقاتی بر این خانواده‌ها پیش می آید.  

کارگردان نمایش تراکتور با اشاره به حفظ جریان تئاتری در نمایش تراکتور اظهار داشت: نمایش ما صرفا هجو و طنز نیست و در کنار کمدی،مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه بخصوص مسئله ازدواج حوانان را نیز مطرح کرده‌ایم.

احمدی با انتقاد از کمبود سالن تمرین و اجرا در استان افزود: متاسفانه در استان ما استقبال خوبی از تئاتر نمی‌شود و در کنار آن ما با معضلی به نام کمبود سالن تمرین و اجرا مواجه هستیم که هزینه‌های بالایی دارد.

احمدی همچنین از ارتقاء فرهنگ هواداری ورزشی در بین شهروندان هر شهر و هر تیمی به عنوان هدف اصلی این نمایش نام برد و بیان داشت: نمایش تراکتور زبان ساده ای دارد و به همین دلیل به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
وی با انتقاد از مسئولان باشگاه تراکتور، بیان کرد: ما با باشگاه تراکتور برای حمایت از نمایشی که فوتبالی نیز هست مکاتبه کردیم ولی متاسفانه با ما همکاری نکردند و هیچ حمایتی از سوی آن‌ها انجام نشد.

وحید مبصری، بازیگر نمایش تراکتور نیز گفت: قصد داریم مزاج ها و تفکرات مخاطب را تغییر دهیم و بگوییم که می توان بدون نمایش های صرف کمدی و طنز، با کارهای متفاوت دیگری علاقه مندان به تئاتر را شاد کرد.

نمایش کمدی  ورزشی تراکتور به نویسندگی فریدون ولایی و کارگردانی شهرام احمدی و با بازی وحید مبصری، مسعود نیازی، سودا برمایه، رقیه زارعین، صونا بهاری، مهدی غنی لو، افشین سلماسی، فهیمه جهانی، سحر حق نظری و مجتبی جاهد از هشتم تا نوزدهم آذر ماه در تالار شمس خانه هنر تبریز به روی صحنه می‌رود.

 




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران